stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024
  • کد خبر : 29004
  • 26 بهمن 1394 - 10:58
4

جواد محجوب به سهمیه المپیک نزدیکتر شد

سعید ملایی نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم جودوی ایران با مدال برنز خود در مسابقات اتریش و یک پله صعود در رنکینگ جهانی کماکان سهمیه المپیک را بدست آورده است و جواد محجوب نیز تنها یک گام تا المپیکی شدن فاصله دارد.

قلم | qalamna.ir :

۲۲ نفر در هر وزن از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی جودو می‌توانند صاحب سهمیه المپیک شوند که این سهمیه‌ها بر اساس آخرین رنکینگی که در ماه می ۲۰۱۶ میلادی منتشر می‌شود، به جودوکاران برتر اختصاص خواهد یافت.

در جدیدترین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی جودو که پس از تورنمنت اتریش منتشر شد، سعید ملایی با ۵۸۰ امتیاز و یک پله صعود نسبت به رنکینگ قبلی که هفته گذشته منتشر شد در رده ۳۴ وزن ۸۱ – کیلوگرم قرار گرفت و با توجه به اینکه هر کشور تنها یک نماینده می‌تواند در هر وزن در رقابت های المپیک داشته باشد، با حذف کشورهای تکراری، ملایی در رده ۲۱ این رنکینگ قرار می‌گیرد و تا این لحظه می‌تواند در رقابت‌های المپیک نماینده ایران باشد.

ملایی در رقابت‌های بین‌المللی اتریش موفق به کسب مدال برنز این رقابت‌ها شد.

جواد محجوب نماینده وزن ۱۰۰- کیلوگرم ایران نیز با عملکرد خوب خود در تورنمنت اتریش و کسب مدال طلای این رقابت‌ها با یک پله صعود با ۶۴۶ امتیاز در رتبه ۳۱ وزن رنکینگ جهانی جای دارد. با حذف کشورهای تکراری در این وزن، محجوب در رده ۲۴ دنیا قرار می‌گیرد. محجوب در این رنکینگ تنها ۳۰ امتیاز نیاز دارد تا دو رقیب ازبک و اماراتی خود را کنار بگذارد و با کسب موفقیت در تورنمنت بعدی تنها یک گام تا المپیکی شدن فاصله خواهد داشت. البته این مهم به شرط حفظ جایگاه محجوب در رنکینگ تا پایان ماه می ۲۰۱۶ است.

مسابقات بعدی که دو نماینده ایران برای ارتقای جایگاه خود در رنکینگ جهانی در آن شرکت می‌کنند مسابقات آلمان خواهد بود.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.