stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 29266
  • 29 بهمن 1394 - 13:27
3

مجلس دهم مسئله تورم قوانین را با جدیت دنبال کند/فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان وزین است

مجلس دهم مسئله تورم قوانین را با جدیت دنبال کند/فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان وزین است

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: تفسیرهای غلط از قانون باعث شکاف خواهد شد. مجلس دهم باید مسئله تورم قوانین را با جدیت دنبال کند.

قلم | qalamna.ir :

محمدرضا عارف در نشست حقوق‌دانان وکلای دادگستری‌ها گفت: ما بر این باوریم اگر بخواهیم کشوری پیشرفته در چارچوب قانون اساسی داشته باشیم چاره‌ای جز ایجاد اصناف مختلف نداریم. تجربه ایجاد یک صنف تخصصی را در ایجاد سازمان نظام پزشکی داشته‌ایم. با سازوکاری که در حوزه نظام‌پزشکی بود تجربه آن موفق بوده است.

وی در ادامه در خصوص نگاه حقوقی به قوانین افزود: قوانین متضاد با هم باید رفع شوند. تفسیرهای غلط از قانون باعث شکاف خواهد شد. مجلس دهم باید مسئله تورم قوانین را با جدیت دنبال کند.

عارف افزود: قوانین باید ویژگی جرم‌زدایی داشته باشند. اینطور نباشد که یک نفر به دلیل واهی دستگیر شود و همانطور که می‌دانید باتوجه به اینکه ما بازداشت موقت نداریم وی یکسره به زندان می‌رود و خب این قول معروف است که کسی که یکبار پایش به زندان باز شود دوباره برمی‌گردد.

عارف بر اهمیت مشارکت حداکثری در این دوره تاکید کرد و گفت: نتیجه رای ندادن آن چیزی نیست که مردم می‌‌خواهند. توجه جدی به مقابله با فساد باید در راس توجهات مجلس دهم قرار بگیرد. ریشه فساد در قوانین است.

وی درخصوص اهمیت ایجاد کمیسیون‌های مشورتی در مجلس گفت: کمیسیون‌های مجلس نباید دور خودشان خط بکشند. آن‌ها باید به طور سیستماتیک کمک بگیرند و بحث کنند. با ایجاد چنین سازوکارهایی بحث کاهش تورم قوانین در کنار کاهش تورم اقتصادی دنبال خواهد شد.

عارف درخصوص اهمیت رای دادن به کل لیست اصلاح‌طلبان اظهار داشت: ممکن است بخشی از کاندیداهای اصلاح طلبان از لحاظ سیاسی شناخته شده نباشند اما باید بدانیم که این لیستی وزین است و دادن رای به ائتلاف اصلاحات کار ارزشمندی خواهد بود.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.