stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 29304
  • 29 بهمن 1394 - 22:47
2

تاریک و روشن‌های لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان

تاریک و روشن‌های لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان

انتقادات زیادی در خصوص لیست اصلاح‌طلبان در بین فعالین و هواداران این جناح مطرح می‌شود. بعضی از آنها که این لیست را ضعیف و دور از انتظار می‌دانند انتقادشان به محمدرضا عارف است و اینکه نتوانسته آنطور که باید نقش موثر برای مدیریت ماجرا ایفا کند، برخی دیگر معتقدند که فشارهای جانبی و سفارشات محفلی برای بعضی آنقدر زیاد است که اصولاَ مدیریت برای ارائه فهرست مطلوب ممکن نبود.

قلم | qalamna.ir :

قلم، از نیمه‌ شب دوشنبه ۲۶ بهمن گمانه‌های زنی‌ها بر سر لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان جدی‌تر شد و در نهایت از صبح سه شنبه به تدرج بعد از کانال‌های اجتماعی سایت‌ها و بعد آن هم روزنامه‌ها شروع به انتشار لیستی‎هایی کردند که طبیعتاً محمدرضا عارف و برخی دیگر از اسامی از جمله سهیلاجلودارزاده، مصطفی کواکبیان، الیاس حضرتی، علی مطهری و علیرضا محجوب در آنها مشترک بودند. چهره‌هایی نام آشنا که چشم و چراغ این لیست بودند و در کنارشان هم جوانترها و کم سابقه‌ترها که حداقل به نسبت پیشکسوتان این جناح سیاسی نامشان کمتر در رسانه‌ها مطرح شده بود. در این بین هم بودن آنهایی که تا همین اواخر هم سفره‌شان از اصلاح‌طلبان و قطار اصلاحات جدا بود و به واسطه ردصلاحیت‌ها و برخی بی‌مهری‌ها از جانب رفقای دیروزشان در جناح رقیب در بین دوستان جدید جاخوش کردند.

اما جدای این اسامی بودند آنها که نامشان در ذیل این لیست پرحاشیه گاهی بود و گاهی نبود و بسته به منبع ناشر لیست بنا به سلیقه اضافه و کم می‌‍شدند و اتفاقاً حسابی هم خبرساز شدند. در این بین هم کم نبودند فرصت‌طلبانی به درست یا غلط با وعده‌های آنچنانی پیشنهادات عجیب و غریبی برای افزوده شدن به این فهرست می‌داند و می‌گرفتند و دست آخر هم کار به آنجا رسید که شایعه شد آقازاده‌ای در فلان گوشه شهر با تلفن رفیقش را در لیست قرار می‌دهد و فلانی را حذف می‌کند.

اوج این پچ پچ‌ها گردهمایی پنجشنبه شب حامیان اصلاحات در سالن حجاب تهران بود و انتقاداتی که خیلی از هواداران اصلاح‌طلبان اعم از فعال سیاسی با صرفاً حامی این جناح سیاسی مطرح می‌کردند.

«وحید» دانشجوی دانشگاه علامه به قلم می‌گوید: «مهم‌ترین عاملی که باعث شد چنین لیستی از طرف اصلاح‎طلبان منتشر شود رد صلاحیت‌ها بود که به شدت دست ما را خالی کرد و عاقبت آنهم لیستی شد که می‌بینیم.» این دانشجوی اصلاح‌طلب معتقد بود با توجه بع شرایط راهی به جز رسیدن به این فهرست نبود.

اما کم نبودند آنها که نظری جز این داشتند. «بهاره» از ان دسته فعالیت فعالین سیاسی است که به گفته خودش به جز هفت یا هشت نفر از افراد حاضر در لیست بقیه را اصلاح‌طلب نمی‌داند. او در پاسخ به این پرسش که « طبق استراتژی اصلاح‌طلبان  قرار بر این بود که در صورت نبودن گزینه اصلاح‌طلب برای لیست اصولگرایان معتدل هم فرصت حضور در بین اصلاح‌طلبان را داشته باشند» گفت: «حداقل در دو سه فهرستی که دیدم برخی نه تنها از جنس اصلاحات بلکه از جنس اعتدال هم نبودند و مشخص نیست چطور به این لیست راه پیدا کردند.»

انتقادات زیادی در خصوص لیست اصلاح‌طلبان در بین فعالین و هواداران این جناح مطرح می‌شود. بعضی از آنها که این لیست را ضعیف و دور از انتظار می‌دانند انتقادشان به محمدرضا عارف است و اینکه نتوانسته آنطور که باید نقش موثر برای مدیریت ماجرا ایفا کند، برخی دیگر معتقدند که فشارهای جانبی و سفارشات محفلی برای بعضی آنقدر زیاد است که اصولاَ مدیریت برای ارائه فهرست مطلوب ممکن نبود. دست آخر طی روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه به صورت میدانی از بین علاقمندان به حضور در انتخابات که حامی اصلاحات هستند در خصوص لیست منتشر شده و میزان مطلوبیت آن نظرسنجی شد که نتیجه آن چندان دور از ذهن نبود.

photo_2016-02-18_22-38-28

 

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. الان با این نوع گزارشات ، شما در زمین اصولگرایان آن هم از نوع افراطی اش که خواهان مشارکت مردم در انتخابات نیستند ، طی الارض می فرمایید.ا

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.