stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 29402
  • 01 اسفند 1394 - 11:19
1

دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از اصول‌گرایان میانه حمایت از دولت است

دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از اصول‌گرایان میانه حمایت از دولت است

یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کارگفت: دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از اصول‌گرایان میانه حمایت از دولت است.

قلم | qalamna.ir :

محمد نیشابوری اظهار کرد: موضوع ائتلاف در جناح اصلاح‌طلبان از سال ۹۲ در دوران انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

وی با مرور آنچه در انتخابات ۹۲ در بحث ائتلاف رخ داد یادآور شد: آنچه که دیده شد این بود که بخشی از جناح اصولگرا و طیف اعتدالیون که پس از دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی مطرح شدند، با اصلاح طلبان بر سر یک گزینه به ائتلاف رسیدند.

نیشابوری تصریح کرد:‌ اما آن‌چه که امسال شاهدش هستیم ائتلاف بر سر افرادی است که با جناح‌ها و گرایش‌های مختلف در یک لیست کنار هم قرار دارند. کسانی مثل مطهری، کاظم جلالی در لیست اصلاح طلبان هستند.

وی ادامه داد: از نظر شخص من این اتفاق ائتلاف نیست، بلکه بخشی از جریان اصولگرایی به دلایل آشکار تمایل پیدا کرده‌اند تا در لیست اصلاحات باشند. انصافا هم این افراد اصولگرا در دو سال و نیم گذشته در بحث برجام خیلی به دولت کمک کرده‌اند و کنارش بودند، هرچند که با مجموعه‌ اصلاح‌طلب داخل مجلس زاویه دارند.

این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار خاطرنشان کرد: حامیان دولت هم مثل حزب اعتدال و توسعه پایگاه رای روشنی ندارند، در تهران که مردم به شکل لیست رای می‌دهند باید در یکی از دو لیست اصلاح‌طلب یا اصولگرا قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس تفاوت دارد گفت: خود معتدلین می‌دانند در انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند رای مردم را کسب کنند اما در انتخابات مجلس به حضور در لیست نیاز دارند. در ۹ دوره گذشته مجلس شاید یک یا دو مورد افرادی بودند که توانستند بدون لیست و به صورت مستقل وارد شوند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.