اصغر فخریه کاشان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه نباید به داشتن یک سری فرودگاه های درجه ۲ در کشورمان بسنده کنیم، اظهار داشت: فرودگاه های کشورمان به تدریج باید آمادگی پذیرش انواع تایپ های هواپیما را به دست بیاورند و وقتی یک اقدام بزرگی انجام می شود باید مقدمات آن کار هم فراهم اوریم.
وی ادامه داد: در حال حاضر فرودگاه حضرت امام پذیر ایرباس های ۳۸۰ را دارد و تا زمان ورود هواپیماهای جدید، فرودگاه های کشورمان هم توسعه می یابند و قرار نیست که در حد فرودگاه های درجه ۲ باقی بمانند.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برنامه ۸ ساله برای خرید ایرباس های جدید در نظر گرفته شده است، گفت: در این مدت، زمان و فرصت برای افزایش امکان و تجهیز و توسعه فرودگاه های کشورمان وجود دارد.
فخریه کاشان افزود: تا ورود این هواپیماها در چندین فرودگاه هم امکان پذیرش این ناوگان به وجود می آید اما ایرباس های ۳۸۰ آنقدر هواپیمای مطمئنی هستند که موضوعاتی مانند فرود اضطراری در فرودگاه ثالث برای این ناوگان پیش نیاید.
وی با بیان اینکه خرید این هواپیماها بدون مطالعه نبوده است، گفت: به تمام جوانب از جمله قابلیت پذیرش این هواپیماها در فرودگاه های کشور فکر شده است و انتقاداتی که به خرید این هواپیماها می شود، جدی نیست.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اینکه فرودگاه های محدودی در کشور توان پذیرش بزرگ ترین هواپیماهای دنیا را دارند، موضوع غیر طبیعی و عجیبی نیست، ادامه داد: توسعه فرودگاه ها بسیار هزینه بر هستند و قرار نیست که تمام فرودگاه های کشورمان توان پذیرش این هواپیماها را داشته باشند، در کشورهای اروپایی هم که بزرگ ترین ناوگان دنیا را دارند تمام فرودگاه ها توان پذیرش این هواپیماهای غول پیکر را ندارند.
وی تاکید کرد: قرار نیست به دلیل انتقادات بی پایه برخی ها هزینه کلانی را خرج توسعه تمام فرودگاه ها برای پذیرش هواپیماهای ایرباس ۳۸۰ کنیم.