stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 294666
  • 03 فروردین 1400 - 9:43
0
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز ضروری است

رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز ضروری است
مرکزی_ رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز ضروری است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر سید محمد جمالیان در گفتگو با خبرنگار قلم در اراک افزود: با توجه به ادامه دار بودن این بیماری و البته وضعیت شکننده شهرستان های استان، از تمام هم استانی های عزیز می خواهیم برای کمک به کادر درمان و کنترل این بیماری، شیوه نامه های بهداشتی را ایام نوروز و مراسمات مرسوم جدی بگیرند.

وی اظهار کرد: نوع جهش یافته این بیماری (انگلیسی) نسبت به نوع کلاسیک آن از شدت، قدرت و سرعت انتقال بیشتری برخوردار است و به همین جهت، دروهمی ها و میهمانی های نوروزی بهترین مکان و فرصت برای انتقال و سرایت این ویروس است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه در استان مرکزی موفق به کنترل نسبی این بیماری شده ایم و از شروع موج چهارم جلوگیری کرده ایم، ادامه داد: با این وجود یک سهل انگاری ساده و کوچکترین غفلت می تواند زحمات یک ساله به خصوص کادر درمان و مدافعان سلامت را بر باد بدهد.

جمالیان خاطرنشان کرد: هم استانی های گرامی اگر مسافرت نوروزی خود را حذف و یا از رفتن به هر گونه دورهمی یا میهمانی پرهیز نمایند، کمک بزرگی را به کادر خسته بهداشتی و درمانی و البته ریشه کنی این ویروس خواهند کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان یادآور شد: با توجه به آغاز واکسیناسیون کرونا که از کادر درمانی شروع شده و تا پایان سال به تزریق همگانی منتج می شود، اگر پروتکل های بهداشتی را در کنار تزریق واکسن رعایت کنیم، مطمئنا از شر این ویروس و بیماری خلاص شده و جشن ریشه کنی را خواهیم گرفت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.