stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۳ خرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 2 June , 2024
  • کد خبر : 29542
  • 03 اسفند 1394 - 10:44
1

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پرند نسبت به برگزار نشدن جلسه پرسش و پاسخ دکتر علی مطهری

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پرند نسبت به برگزار نشدن جلسه پرسش و پاسخ دکتر علی مطهری

قلم | qalamna.ir :

بسمه تعالی

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَوْفُواْ بِالْعُقُودِ.
ای کسانی که ایمان آورده اید! به پیمان ها وفا کنید» (مائده۱ ) 
از مهمترین دستورات دین مبین اسلام وفای به عهد و پیمان میباشد که خداوند متعال بر بندگانش و به خصوص حاکمان جامعه دستور فرموده بر قول و پیمان خود باقی بمانند.
روز یکشنبه دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند مشتاقانه منتظر بودند تا یادگار معلم شهید انقلاب علامه مرتضی مطهری (ره) با حضور در دانشگاه فضای آنجا را با عطر آن پاره تن خمینی کبیر معطر سازد.
دکتر علی مطهری آزاده مردی از اصولگرایان که حریتش اصلاح طلبان را مجذوب خود ساخته.
مردی که تنها اگر فقط سکوت را در این هوای بس ناجوانمردانه سرد بر امربه معروف علویش ترجیح میداد بیشک امروز آماج سهمگین ترین فشارها از جانب نا اهلان انقلاب نبود که البته امام سفر کرده ما مکرر خطر آنان را توصیه میکرد،
شوق حضور این جوانمرد عرصه سیاست چنان دانشجویان را بی تاب نموده بود که علی رغم فرصت کم و محدود، جهت اخذ مجوز از نهاد های ذی ربط سختی دستور شبانه را به جان خرید و علی رغم اینکه نیاز به اخذ مجوز شورای تامین شهرستان برای سخنرانی درون دانشگاه وجود ندارد با عنایت معاونت محترم سیاسی و امنیتی فرمانداری رباط کریم این مجوز را اخذ نمودند تا فرزند معلم انقلاب در کمال آرامش بتواند منویات رهبری را در جهت تشویق حضور حداکثری مردم جامه عمل بپوشاند،و در حالی که ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر قمی نیز علی رغم مشغله فراوان تمامی تلاش خود را جهت تسهیل این نشست انجام دادند، متاسفانه در نهایت بهت و حیرت و به دلایلی کاملا غیر موجه در سحرگاه روز یکشنبه جلسه ای با حضور برخی مسئولین در دانشگاه تشکیل شده و با تفسیر شخصی از بخشنامه ای خاص با صدور ابلاغیه ای غیر قانونی از حضور یادگار آیت الله مطهری در دانشگاه ممانعت به عمل آوردند.
جدا از اینکه نفس تشکیل این جلسه بدون حضور ریاست دانشگاه برای ابطال دعوت از مهمان ویژه ریاست محترم دانشگاه مشکوک بوده چند پرسش در اینجا مطرح است؟
۱٫آیا حضور دکتر مطهری در دانشگاه برای منافع برخی آنقدر خطر ساز بوده که بدون دعوت از نماینده انجمن و یا دعوت از نماینده هیات نظارت جهت شرکت در جلسه ، یک طرفه به قاضی رفته و حکم ابطال سخنرانی را صادر کرده اند؟آیا هم اکنون بر فتح الفتوح خود افتخار می نمایید؟
۲٫ آیا اساسا امکان دارد یک نهاد جز و غیر مسئول اجازه ابطال مجوز شواری بالاتر از خود را داشته باشد ؟
۳٫آیا ابطال امضای بالاترین نماینده رهبری در دانشگاه رفتاری در خور شان ایشان است؟
۴٫آیا دلسرد کردن دانشجویان از فعالیت انتخاباتی علی رغم تلاش های مجاهدانه رهبر عزیز انقلاب برای مشارکت همگانی رفتار مسئولانه است؟آیا این رفتار بازی در زمین رسانه های
بیگانه و استکباری نیست که تلاش میکنند جوانان را از مشارکت در انتخابات دلسرد کنند؟
انجمن اسلامی دانشگاه پرند علی رغم تلاشی که برای اجرای این برنامه نمود ولیکن به جهت ابطال این مجوز علی رغم آنکه این دستور را غیر قانونی میدانست ولیکن به جهت اولا حفظ جایگاه دکتر مطهری و دوما جلوگیری از ایجاد تنش در دانشگاه سر تسلیم را فرود آورد تا بهانه به دست بدخواهان انقلاب ندهد. اما در جهت حفظ کرامت دانشجویی و احقاق حقوق قانونی خویش تصمیم گرفت تا زمان رسیدگی در هیأت امنای دانشگاه آزاد به این مورد خاص کلیه فعالیت های تشویقی انتخاباتی خود را لغو و مسئولیت قانونی و شرعی دلسرد شدن دانشجویان را متوجه ابطال کنندگان سخنرانی میداند.
از مسئولین شورای عالی نظارت بر تشکل های دانشجویی میخواهد ضمن ورود بر این مسئله قاطعانه از بدعت گذاری خطرناکی که غیر مسئولانه به خود اجازه لغو دستورات آنان را داده جلوگیری کند.
در پایان خاطرنشان میسازد که اگر از برخی از افراد موثر در جریان یکشنبه دانشگاه پرند شناخت نداشتیم و عملکرد مثبت آنان را در نظر نمیگرفتیم قطعا از مقامات ذی صلاح امنیتی کشور نیز درخواست میکردیم به این مسئله ورود پیدا کنند و برسی نمایند علی رغم اینکه خاطره تلخ شیراز به دلیل برخی از بی تدبیری ها هنوز در اذهان باقی است به چه دلیل بدون مشورت با مقامات امنیتی فرمانداری دست به چنین ریسک غیر مسئولانه ای زده اند؟ و اگر دعای رهبری شامل حال دانشگاه نبود این مسئولین حال چه پاسخی داشتند؟
انجمن اسلامی همچنان که پیگیری این مسئله را برای خود محفوظ میدار. از قاطبه دانشجویان که ضمن ابراز تاسف از این اقدام حمایت خود را از انجمن به طرق مختلف اعلام داشتند سپاسگذاری می نماید، و عاجزانه همه دانشجویان را به قانون مداری و حفظ نظم و آرامش دعوت مینماید و از هر گونه سو استفاده دشمنان کشور از این واقعه اعلام تبری مینماید.
و امیدواریم اقدامات موثری جهت بازگشت شور و شوق به محیط دانشجویی به عمل آید.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پرند

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.