stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 29986
  • 11 اسفند 1394 - 10:34
3

نتیجه انتخابات تهران را در مجلس سیاسی‌ترین و معنادارترین پیام به حساب آوریم!

نتیجه انتخابات تهران را در مجلس سیاسی‌ترین و معنادارترین پیام به حساب آوریم!

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور گفت: اگر انتخابات را امری خیر بدانیم برنده و بازنده در آن معنایی ندارد.

قلم | qalamna.ir :

حسن رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با اشاره به اینکه هر مسابقه‌ای برنده و بازنده داشتن را به همراه دارد، اظهار کرد: به عنوان یک فعال سیاسی و یک کارشناس انتخاباتی به برندگان انتخابات ۷ اسفند توصیه می‌کنیم به تأسی از آموزه‌های دینی و اخلاقی نسبت به افراد و یا جریان رقیب و رقبای خود برخوردی صمیمانه و مشوقانه داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر انتخابات را یک مسابقه برای خدمت‌رسانی به انقلاب و کشور بدانیم در عالم انتخابات هیچ فرد و جریانی به صورت همیشگی بازنده یا برنده نمی‌ماند. به تعبیر قرآن کریم که می‌فرماید اقبال و روزگار بین دسته‌جات و طبقات مردم دست به دست و جابه‌جا می‌شود انتخابات نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست.

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور با بیان اینکه برندگان نباید از برنده شدن قطعی دچار خودخواهی اغوا کننده شوند، افزود: بازندگان نیز نباید دچار استرس و ناامیدی شوند، اگر قصد شرکت‌کنندگان در انتخابات اعم از انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان را امر خیر بدانیم چون نیت واحد است تفاوت در نتیجه تاثیری در ثواب کردن هیچ کدام ندارد.

رسولی تاکید کرد: رقابت‌ها را پایان یافته تلقی کنید و با ‌احترام به رقیب زمینه هم افزایی، توان ملی و منطقه‌ای را برای پاسخ‌گویی به مطالبات مردم که رونق اقتصادی، افزایش سطح اشتغال، کاهش بیکاری جوانان و مهار آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد به مواد مخدر، طلاق و مسائلی از این دست است را مهیا کنیم و از همه ظرفیت‌های انسانی، ملی و منطقه‌ای برای پاسخ دادن عملیاتی به انتظارات مردم در مجلس استفاده کنیم. هر حرکتی خارج از این چارچوب صورت گیرد با شان و منزلت فرهنگی، تربیت دینی و اخلاقی ما ایرانیان همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه باید خداوند را برای همت دولت، قوای انتظامی و سایر دست‌اندرکاران امر انتخابات سپاسگزار باشیم، خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های مرتبط با انجام وظیفه و ارائه خدمات انتخاباتی بستر این رویداد مهم را فراهم کردند و از این جهت باید سپاسگزار باشیم.

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور در خصوص نتایج اولیه انتخابات عنوان کرد: نتایج اولیه مرحله اول انتخابات گویای آن است که اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در حوزه‌هایی که برای آنان نامزدی برای رقابت باقی مانده بود به موفقیت رسیدند که این ادعا در حوزه انتخابیه تهران، شمیرانات، اسلامشهر و شهر ری به وضوح قابل اثبات است.

رسولی تصریح کرد: در ۵۰ تا ۶۰ حوزه انتخابیه امکان رقابت برای ما باقی نمانده بود. با این وجود اگر نتیجه انتخابات تهران را در مجلس سیاسی‌ترین و معنادارترین پیام به حساب آوریم نه تنها بداخلاقی‌های صورت گرفته و نسبت‌های ناروا دادن به اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در سطوح مختلف از سوی مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند مورد تائید و اعتنا قرار نگرفته‌اند، بلکه رای‌دهندگانی که از رهبران اصلاحات صدای واحد دعوت مشارکت و حضور را شنیدند بدون توجه به این بداخلاقی‌ها رای خویش را به نام آنان در صندوق های رای ریختند.

وی با اشاره به اینکه حضور رقیب و تفاوت رای و نظر رقیب باید با بزرگ‌منشی و سعه‌صدر به رسمیت شناخته شوند، اضافه کرد: امید است که جریانات سیاسی، وسایل ارتباط جمعی مانند صدا و سیما و تریبون‌های رسمی و جریانات سیاسی بتوانند با انجام آسیب‌شناسی و اصلاح رویه‌های مخرب در حذف رقیب همراه با مردم تهران به سطح بالاتر از توسعه یافتگی فرهنگی، اخلاقی و سیاسی در آینده دست پیدا کنند و ما در رقابت‌های بعدی شاهد تخریب و حذف رقیب نباشیم. در این صورت در آستانه ۴۰ سالگی‌ انقلاب اسلامی شاهد بلوغ و جا افتادگی بیش‌تری در رقابت‌های انتخاباتی خواهیم بود.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.