stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 31234
  • 25 اسفند 1394 - 11:31
5

شهربانو امانی: مهمترین اولویت مجلس دهم، فراهم کردن شرایط برای بهبود فضای کسب و کار در کشور است

یک عضو حزب کارگزاران سازندگی، گفت: مهمترین اولویت‌های مجلس دهم،‌ فراهم کردن شرایط برای بهبود فضای کسب و کار و نیز نهادینه کردن اخلاق، آرامش، نظم و قانونمداری در فضای سیاسی کشور است.

قلم | qalamna.ir :

شهربانو امانی  با اشاره به ترکیب مجلس آینده، اظهار کرد: مجلس آینده از سه ضلع اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و معتدلین تشکیل می‌شود و نیز یکی از پرکارترین مجالس تاریخ انقلاب خواهد بود تا با پیگیری مطالبات مردم و کمک به دولت برای اجرای برنامه‌هایش شرایط را برای توسعه پایدار کشور فراهم کند.

وی با بیان اینکه در مجلس دهم همه جریانات سیاسی تریبون خواهند داشت و برنامه‌های خودشان را به دور از جنجال و حاشیه‌سازی دنبال خواهند کرد، گفت: مردم انتظار دارند مجلس آینده به قوه مجریه برای اجرایی کردن برنامه‌هایش به ویژه در بحث رونق اقتصادی و سامان‌دهی به بازار کسب و کار کمک کند تا با خارج شدن اقتصاد کشور از شرایط رکود معیشت مردم نیز بهبود یابد.

امانی با تأکید بر اینکه نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس آینده برنامه‌های خود را برای برآورده ساختن مطالبات مردم و نیز تحقق شعارهایشان در دوره انتخابات،‌ آماده کرده‌اند، اظهار کرد: نمایندگانی که با نام لیست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان وارد مجلس شده‌اند باید به دنبال کار جمعی و هماهنگ باشند و چنانچه بخواهند در ابتدای کارشان در مجلس از تعهد خود به مردم سرپیچی کنند،‌ به سرعت فضای بی‌اعتمادی نسبت به آنها در مردم ایجاد خواهد شد و هزینه سوء را نیز برای این دسته از نمایندگان به همراه خواهد داشت.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به نقش تأثیرگذار شبکه‌های اجتماعی در انتخابات هفتم اسفندماه، افزود: از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی و مجازی تأثیر بسزایی در انتخابات هفتم اسفندماه داشتند لذا به دقت عملکرد نمایندگان مجلس آینده را تحت نظر خواهند داشت و به همین دلیل لازم است که نمایندگان با درایت و عقلانیت به دولت در حل مشکلات کشور کمک کنند تا مانند کسانی که در مجلس فعلی و در بحث برجام چوب لای چرخ دولت گذاشتند توسط مردم در انتخابات بعدی، کنار گذاشته نشوند.

امانی در پیش‌بینی خود از نتایج دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مردم در دور دوم انتخابات نیز کمک خواهند کرد تا با آرای خود، مجلس قوی شکل گیرد که جایگاه همه جریان‌ها باشد. بی‌اعتمادی به وجود آمده نسبت به جایگاه قوه مقننه از بین برود، فسادهای مالی نهادینه شده در کشور از بین برود و شرایط بهتری در کشور حاکم شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رأی مردم در تهران و شمیرانات به سوی جریان اصلاح‌طلبی بود و لیست ائتلاف درسراسر کشور نیز تأثیرگذار عمل کرده است، پیش‌بینی می‌کنم که در دوره دوم انتخابات نیز همین لیست در شهرستان‌ها با اقبلال عمومی مردم مواجه شود.

امانی در پایان مهمترین اولویت‌های مجلس دهم را رونق بخشیدن به اقتصاد کشور و تدوین برنامه ششم توسعه خواند و گفت: مجلس آینده در اولین قدم باید برنامه ششم توسعه را تدوین کرده و سپس در تعامل با دولت به ایجاد رونق اقتصادی در کشور و بهبود شرایط کسب و کار کمک کند و در نهایت با نهادینه کردن اخلاق، آرامش، نظم و قانونمداری در فضای سیاسی کشور سبب بازگرداندن مجلس به جایگاه اصیل خود شود./ ایسنا

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.