stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 31460
  • 29 اسفند 1394 - 3:14
2

مثبت‌ترین کشورهای دنیا

مثبت‌ترین کشورهای دنیا

درست است که عید از راه رسیده و همه سرشان شلوغ است، اما هنوز می شود چند دقیقه وقت خالی پیدا کرد و نگاهی به اخبار جالب از گوشه و کنار دنیا انداخت.

قلم | qalamna.ir :

این ها مثبت ترین کشورهای دنیا هستند

حالا یک وقتی اگر خواستید یک تعطیلات کاملا بدون دغدغه در مثبت ترین کشور دنیا داشته باشید،‌ جایی که انرژی های مثبت در هوا موج بزند و همه خوش حال باشند،‌ این جا راهنمایی برای شما هست که کشور مقصدتان را مشخص کنید.

۱۴۵۸۲۲۳۷۵۳۶۸۰_happy

موسسه نظرسنجی گالوپ در گزارش جدید خود به عنوان « گزارش جهانی احساسات» که اطلاعات و آمار در مورد تجربه های مثبت و منفی مردم از سفرهایش به نقاط مختلف دنیا را جمع آوری و تحلیل می کند‌ در تازه ترین گزارش خود که حاصل مصاحبه با ۱۴۷ هزار مسافر در سرتاسر دنیا است،‌ تجربه سفر به ۱۴۰ کشور دنیا را بررسی کرده است، و این اطلاعات را در کنار مصاحبه با مردم محلی این کشورها قرار داده تا بتواند کشور های دنیا را از نظر « مثبت» بودن اندازه گیری و طبقه بندی کند.

در این بررسی بالاترین جایگاه را کشور های آمریکای لاتین به دست آورده اند،‌ از مجموع ده کشور مثبت دنیا هشت تای آنها دراین قاره قرار دارند.

طبق این گزارش،‌ «پاراگوئه» مثبت ترین کشور جهان است،‌ بعد از آن « گواتمالا»،‌و « هندوراس» قرار دارد، چهارمین کشور مثبت دنیا‌، همین نزدیک خودمان در مرزهای شمال شرقی،‌ «ازبکستان» است،‌ بعد از آن « اکوادور»،‌ « السالوادور»،‌ « اندونزی»،‌ «کاستاریکا» ،‌« اروگوئه» و در نهایت « کلمبیا» قرار دارد.

اعتراض جنجالی یک نوجوان به نخست وزیر انگلستان

در حالی که لایحه جدید بودجه دولت انگلستان در حال بررسی است، مشکلات اقتصادی باعث شده است دولت انگلستان هزینه های معمول برای حمایت از معلولان در این کشور را کاهش دهد، بررسی های گاردین،‌ یک روزنامه ی چپ گرای انگلیسی نشان می دهد که اگر پیشنهاد دولت در این زمینه تصویب شود،‌ هزینه های هفتگی دولت برای هر معلول از ۸۴ تا ۵۵ پوند کاهش می یابد.

۱۴۵۸۲۲۳۷۵۱۶۰۵_Demonstrators-On-The-Hard-002

در اعتراض به این تصمیم یک دختر نوجوان مبتلا به فیبرومیالژیا، سندرم خستگی مزمن، سندرم تقویت درد و سندرم شلی مفصلی. نامه ای برای دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان نوشته و در آن به او یادآوری کرده است که اگر کسی بتواند کار کند به کمک های دولتی نیازی ندارد اما دولت باید متوجه باشد که خیلی ها با وجود این که می خواهند کار کنند نمی توانند!

او دربخشی از این نامه نوشته است: « من واقعا دوست دارم که کار کنم و از نظر اقتصادی مستقل باشم،‌اما مطمئن نیستم این اتفاق بتواند رخ بدهد‌، برای این که من نمی توانم طولانی مدت بایستم، نمی توانم طولانی مدت راه بروم، نمی توانم طولانی مدت بنشینم و نمی توانم در یک مکان مشخص برای مدت طولانی بمانم. تک تک عضلات من تحت تاثیر این وضعیت است، ممکن است در یک روز خوب بتوانم کمی راه بروم یا در اتفاقی که به شدت نادر است بتوانم یک شب را با دوستانم بیرون بروم،‌اما معنی اش این است که تمام هفته بعد را باید در خانه بمانم و درد بکشم، توانایی های حرکتی ام آن قدر محدود می شود که نمی توانم چشم هایم رااز یک طرف به طرف دیگر ببرم و آرزو می کنم که کاش هیچ وقت نخواسته بودم که مثل یک دختر معمولی از خانه بیرون بروم….. »

« حالا به من گفته می شود که ممکن است دولت بخواهد هزینه های کمتری به من پرداخت کند،‌ یا بخواهد به من کاری برای انجام دادن بدهد،‌ جایی که درآن من را تنبل صدا خواهند کرد، آن هم به خاطر مشکلاتی که دارم،‌به خاطر بدنی که تصمیم گرفته است کار نکند. من از آن آدم هایی هستم که احتمال ملاقاتم با شما بسیار کم است،‌ اگر شما بخواهید این بودجه را به این شکل تصویب کنبد باید بگویم که زندگی من به پایان خواهد رسید، دست شما درد نکند،‌ کامرون».

این نامه در همان ساعت های اولیه انتشارش در توییتر پدر این دختر، هفت هزار بار بازتوییت شد، و حالا نقل دهان مطبوعات در انگلستان است،‌با این حال پدر این دختر می گوید اگر دیوید کامرون،‌ نامه ای در پاسخ به آن بنویسد این نامه را آتش خواهد زد!

ترامپ صدای چینی ها را هم در آورد

یک روزنامه چینی این هفته در سرمقاله دوشنبه خودش با اشاره به برخی اظهارات دونالد ترامپ کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه در آیالات محتده، گفته است ایالات متحده با این سیستم انتخاباتی اش بهتر است دست از سر باقی دنیا بر دارد و خودش را اصلاح کند.

۱۴۵۸۲۲۳۷۵۳۴۱۴_donald-trump

روزنامه چینی GLOBAL Times نوشته است: «بیشتر شدن نژاد پرستی در عرصه سیاسی آمریکا باعث نگرانی در تمام جهان شده است، دونالد ترامپ که رسانه های غربی از او به عنوان یک موسولینی ( دیکتاتور ایتالیایی) یا آدولف هیتلر نام می برند،‌ که هر دوی ان ها با انتخابات بر سر کار آمدند؛ و این درس بزرگی برای دموکراسی غربی است.»

نویسنده این مقاله در پایان نوشته است که « بیتشر تحلیل گران معتقد هستند که سیستم انتخاباتی آمریکا اجازه نمی دهد که ترامپ به ریاست جمهوری برسد، با این که این فرآیند ترساننده است اما خطرناک نیست‌؛ با این وجود آمریکا بهتر است به خودش نگاه کند و انگشت اشاره را به سمت خودش بگیرد تا به سمت باقی کشور ها»

به نظر می رسد آمریکا برای حفظ آبرو جلوی چین هم که شده باید واقعا فکری به حال اقای ترامپ و کاندیداتوری اش برای ریاست جمهوری آینده آین کشور بکند.

 

۱۴۵۸۲۲۳۷۵۴۲۲۶_running-shoes-734

تحقیقات جدید باب طبع تنبل ها

اگر شما هم با این سوال مواجه شدید که چرا برای کم کردن وزن تا عوض کردن حال و هوایتان پیاده روی نمی کنید،‌یا چرا برای نان خریدن تا نانوایی قدم نمی زنید، از این به بعد خیالتان راحت باشد که جواب دندان شکنی برای سوال کننده ها پیدا کرده اید.

تحقیقات دانشگاه اندینیا در آمریکا روی « راه رفتن» نشان می دهد که انسال دو پا « طبیعتا فاقد پایداری» است، به زبان ساده یعنی این که راه رفتن روی دو پا خطر ناک است و احتمال این که تعادل بدن در این حالت به هم بخورد بسیار زیاد است.

بررسی ها نشان می دهد تعداد حوادثی که به دلیل زمین خوردن مردم رخ می دهد به نسبت حوادثی که به دلیل زمین خوردن برای گونه های دیگر موجودات رخ می دهد بیشتر است، نتایج این تحقیق همچنین اعلام کرده است که انسان ها « به شکل عجیبی برای راه رفتن بد» هستند؛ این مساله تنها محدود به زمانی که ما راه رفتن را می آموزیم نیست،‌ اتفاقا بیشتر حوادث ناشی از راه رفتن بد در سنین بین ۱۶ تا ۳۵ سالگی رخ می دهند و راه رفتن برای بشر دو پا بیش از آن که خودش فکر می کند سخت است.

در این تحقیق آمده است: « این واقعیت که بیشتر سقوط ها و زمین خوردن ها ناشی از آن است که موجودات دو پا،‌از جمله انسان ها از نظر مکانیکی برای راه رفتن مناسب نیستند و پایداری لازم برای این کار را ندارند به ما نشان می دهد که چرا راه رفتن می تواند تا این اندازه سخت باشد. »

 

 

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.