stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۸ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 18 July , 2024
  • کد خبر : 360824
  • 11 اردیبهشت 1400 - 9:07
0

آزادی گروگان ۱۳ساله در روستای مرزی

قلم | qalamna.ir :
گروه حوادث: پسر ۱۳ساله گنبدی که صبح نخستین روز اردیبهشت توسط ۴مرد ربوده شده و به یکی از روستاهای مرزی در شرق کشور منتقل شده بود، پس از ۸روز با تلاش پلیس آگاهی استان گلستان آزاد شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

صبح نخستین روز اردیبهشت امسال محمدرئوف ۱۳ساله داخل سوپرمارکتشان در روستای سلاق نوری در حوالی شهرستان گنبد نشسته و در انتظار مشتری بود که یک خودروی پژو۴۰۵ مقابل مغازه توقف کرد. ۳مرد جوان از ماشین پیاده شدند و به طرف مغازه رفتند. آنها پس از ورود به آنجا، چند کلمه‌ای با محمد رئوف صحبت کردند و وقتی مطمئن شدند که وی تنهاست، با تهدید او را ربوده و سوار ماشین کرده و متواری شدند.

شروع تحقیقات
پسر ۱۳ساله در چشم بر هم زدنی ربوده شد و هر چند سر و صدای او، همسایه‌ها و خانواده‌اش را خبر کرد اما آنها وقتی رسیدند که دیر شده بود و آدم‌ربایان با سرعت زیاد متواری شده بودند. به‌دنبال این ماجرا، خانواده پسر نوجوان با پلیس تماس گرفتند و با تشکیل پرونده آدم‌ربایی، تحقیقات برای شناسایی آدم‌ربایان و آزادی پسر ربوده شده آغاز شد.

درخواست ۵۰۰میلیونی
تلاش مأموران پلیس برای ردگیری آدم‌ربایان و دستگیری آنها هنوز به نتیجه نرسیده بود که آدم‌ربایان با پدر محمدرئوف تماس گرفتند و برای آزادی پسرش درخواست ۵۰۰میلیون تومان پول نقد کردند. آنها تهدید کردند که اگر به خواسته‌شان نرسند، گروگانشان را کشته و جسدش را به آتش خواهند کشید. در این شرایط مأموران به تحقیق از پدر محمد رئوف پرداختند. اینکه گروگانگیرها طعمه‌شان را در یک روستا و از خانواده‌ای روستایی انتخاب کرده بودند از این حکایت داشت که آنها از قبل این خانواده را می‌شناخته و احتمالا با آنها در ارتباط بوده‌اند. به همین دلیل مأموران از پدر محمدرئوف درباره افرادی پرسیدند که با وی دادوستد داشتند و احتمالا به اختلاف برخورده بودند. حدس مأموران درست بود چرا که در ادامه مشخص شد که پدر محمدرئوف با افرادی دچار اختلاف مالی ۵۰۰میلیون تومانی شده و این افراد برای اینکه به پول خودشان برسند دست به آدم‌ربایی زده‌اند.

عملیات در مرز
درحالی‌که برخی از مردم و مسئولان روستا با اظهارنظرها و اطلاع‌رسانی‌های بی‌موقع و شتاب‌زده‌شان در شبکه‌های اجتماعی باعث شده بودند که کار پلیس برای دستگیری گروگانگیران سخت‌تر شود اما درنهایت سرنخ‌هایی به‌دست آمد که نشان می‌داد آنها گروگان نوجوان خود را به نقطه صفر مرزی در شرق کشور منتقل کرده و در خانه‌ای روستایی نگهداری می‌کنند. کارآگاهان در ادامه موفق شدند برخی از نزدیکان گروگانگیران را شناسایی و آنها را به اداره پلیس احضار کنند و همین مسئله باعث شد که آدم‌ربایان متوجه شوند که از سوی پلیس شناسایی شده‌اند و برای فرار از دستگیری، گروگانشان را پس از ۸روز اسارت آزاد کردند.سرهنگ مجتبی مروتی، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با بیان این خبر گفت: گروگانگیران ۴نفر بودند که همگی آنها از سوی پلیس شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه دارد.به‌گفته وی، گروگان ۱۳ساله پس از آزادی در نقطه صفر مرزی، به استان گلستان منتقل شد و در حضور پلیس در آغوش گرم خانواده‌اش قرار گرفت.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.