stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 361347
  • 12 اردیبهشت 1400 - 20:25
1

پتروشیمی‌ها آفت جان آبزیان خوریات ماهشهر/ صنایع خسارت ها را جبران کنند

پتروشیمی‌ها آفت جان آبزیان خوریات ماهشهر/ صنایع خسارت ها را جبران کنند
خوزستان - مدیرکل شیلات استان خوزستان گفت:آلودگی پتروشیمی‌ها موجب کاهش شدید آبزیان خوریات ماهشهر شد و صیادان را نیز ناچار به مهاجرت به دیگر زیستگاه‌ها کرد.
قلم | qalamna.ir :

فتح‌الله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان در خصوص تاثیر منفی آلایندگی‌های صنایع پتروشیمی بر محیط زیست دریایی و کاهش آبزیان بندر ماهشهر، گفت: رسیدگی به این مسئله، جزو وظایف ذاتی دستگاه‌های زیست محیطی است و قطعا اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با این پدیده برخورد کرده و تذکرات لازم را هم داده‌اند.

اوبا بیان اینکه هنوز این آلایندگی‌ها وجود دارند، افزود: باید به نوعی از ادامه این آلودگی جلوگیری شود و صنایع پتروشیمی ماهشهر باید خسارت سنگینی را که وارد کرده‌اند، جبران کنند.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: تذکرات لازم به شرکت‌های پتروشیمی داده شده و از سال گذشته سعی کردند که به جبران خسارت‌های وارده در بخش منابع آبخیز کمک کنند. هفته گذشته نیز جلسه‌ای به ریاست استاندار خوزستان و معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار و مقرر شد که تذکرات جدی‌تری داده شود و اگر این موضوعات رعایت نشوند، از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهند شد.

او در خصوص تلفات آبزیان تصریح کرد: آمار دقیقی از تلفات آبزیان وجود ندارد اما در عمل مشکلات زیادی ایجاد شده است.

فتح الله ابوعلی تصریح کرد: خوریات ماهشهر که در گذشته زیستگاه بسیاری از ماهیان دریایی و صیدگاه مهمی برای صیادان بودند، به حدی خالی از منابع آبزی شده‌اند که صیادان مجبور شدند برای صید به زیستگاه‌های دیگر مهاجرت کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.