stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 362706
  • 17 اردیبهشت 1400 - 22:08
0

تشدید اقدامات بهداشت علیه کرونا در آستانه عید سعید فطر

تشدید اقدامات بهداشت علیه کرونا در آستانه عید سعید فطر
خوزستان - رییس مرکز بهداشت خوزستان از طرح تشدید فعالیت‌های پیشگیرانه بهداشت در مقابله با ویروس کرونا در ۱۰ روز پایانی ماه رمضان و عید فطر خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

 سید محمد علوی  رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: طرح تشدید فعالیت‌های پیشگیرانه بهداشت در مقابله با ویروس کرونا به ویژه در ۱۵ شهرستان خوزستان با داشتن آیین‌های بیشتر، از ۱۳ اردیبهشت جاری آغاز شده است.

او بیان داشت: در تمام شهر‌ها اقدام به تهیه روز شمار اقدامات پیشگیرانه به منظور ممانعت از شروع پیک جدید شده و پس از عید فطر، بر اساس روز شمار معاونت بهداشتی، فعالیت‌های روزانه اجرا و پایش می‌شود.

علوی ادامه داد: مسئولان مربوطه اقدامات خود را برای کنترل آرامستان‌ها در مناطق شهری و روستایی به صورت گزارش تصویری و یا مکتوب به معاونت بهداشت اعلام می‌کنند و با توجه به در پیش بودن خرید‌های عید فطر، نظارت‌ها بر نکات بهداشتی به ویژه در بازار‌ها و ساماندهی بازارچه‌ها و دستفروشان با کمک شهرداری و نیروی انتظامی تشدید می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هواز تصریح کرد: شناسایی افراد فوت شده در محلات و هماهنگی با خانواده متوفی به منظور ممانعت از دید و بازدید حضوری و تسلیت به صورت مجازی، و ارسال گزارش به معاونت بهداشت از دیگر اقدامات در این زمینه است.

این مقام مسئول ادامه داد: استفاده از ظرفیت بلندگوی مساجد برای اطلاع رسانی به زبان عربی به ویژه مساجد موجود در بازارچه ها، آرامستان‌ها و نقاط مهم و پرازدحام شهر‌ها و گزارش اقدامات و جلب مشارکت مردمی با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و بزرگان طوایف و عشایر نیز از جمله دیگر برنامه‌ها است.

او گفت: بیم آن می‌رود که توجه نکردن به محدودیت‌های کرونایی، موجب شود تا دوباره شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و قرمز شدن بیشتر شهرستان‌های خوزستان باشیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.