او درباره حضوری برگزار شدن امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم گفت: در پایه نهم پایان مقطع متوسطه اول را داریم و و هدایت تحصیلی دانش آموزان صورت می گیرد اگر آزمون های استاندارد نداشته باشیم تا یافته های دانش آموزان را مبتنی بر سنجش تحصیلی حساب کند حق دانش اموزان ضایع می شود.
کریمی با بیان اینکه طراحی سوالات در سطح مدرسه توسط معلم نیست ادامه داد: در هدایت تحصیلی موظف هستیم براساس استاندارد دقیق آزمون دقیق و استاندارد حضوری برگزار کنیم. بنابراینآزمون غیرحضوری این امکان را ندارد که شرایط دانش آموزان را برای انتخاب رشته برابر کند لذا در این پایه به دلیل اهمیت این موضوع آموزن حضوری است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی با تاکید براینکه معدل پایه نهم در انتخاب های دانش آموزان مهم است افزود: یک میلیون و ۱۲۰ هزار دانش اموز پایه نهم داریم که حوزه های امتحانی را گسترش دادیم و شرایط برگزاری آزمون را طوری درنظر گرفتیم که دانشآموزان تجمع نکنند.
او تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش برای طراحی آزمون ها ۳۰ درصد از حجم مطالب درسی را کاهش داده است. اگر فردی در پایه نهم کرونا دارد می تواند در آزمون اواخر خرداد امتحان دهد یا در آزمون شهریور شرکت کنند برای پایه دوازدهم نیز می تواند در آزمون شهریور ماه شرکت کند.
کریمی در پایان اشاره کرد: در دوره ابتدایی آزمون پیشرفت تحصیلی داریم و تمام موارد برعهده مدرسه و معلم است وزارت آموزش و پرورش نیز سامانه سیدا را طراحی کرده تا نمرات از سوی معلمان وارد سامانه شود و اولیا با مراجعه به سامانه کارنامه را دریافت کند.کریمی درباره برگزاری آزمون برای پایه نهم برای هدایت تحصیلی ادامه داد: یک دانش آموز نیاید در یک روز چند امتحان دهد. اگر کسی کرونا داشت در اواخر خرداد و تیر شرکت کرد و در غیر اینصورت می تواند در شهریور شرکت کنند.