پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در شمشین جلسه قرارگاه مرکزی تحول کلانتری و پاسگاه ها بکه با حضور روسای کمیته های تخصصی ( ۱۰کمیته) در ستاد ناجا برگزار شد، افزود: کلانتری ها و پاسگاه ها ویترین نیروی انتظامی هستند و کارکنان این مراکز انتظامی بیشترین سطح ارتباط و تعامل با مردم را دارند. بنابر این پشتیبانی از کلانتری ها و تقویت این مراکز در ابعاد گوناگون اعم از نیروی انسانی متعهد و کارآمد، تزریق امکانات لجستیکی و تجهیزات نوین همچنان از اولویت ها و در دستور کار مداوم است.
وی با اشاره به ارائه سالانه بیش از ۷۰ میلیون انواع خدمات توسط نیروی انتظامی به مردم افزود: فرصت و توفیق خدمت به مردم را باید قدر بدانیم و در راستای افزایش رضایت مندی مراجعان به کلانتری و پاسگاه ها نهایت تمرکز، برنامه ریزی، تلاش و اقدام لازم را انجام دهیم.
جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: در پاسخ به این مطالبه، تاکید و توصیه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر توجه جدی به کلانتری ها به منظور بهبود روند خدمات دهی به مراجعان، طرح تحول کاتنری و پاسگاه ها از سنوات قبل کلید خورده و امروز با تکیه بر عملکرد کمیته های ۱۰ گانه تخصصی، فرایند اصلاح روندها در این مراکز شتاب گرفته ودر ریل بهبود بخشی خدمات دهی انتظامی در کلانتری ها و پاسگاه ها هستیم.
سردار رضایی با بیان اینکه خروجی جلسات قرارگاه مرکزی طرح تحول کلانتری ها و پاسگاه ها باید تصمیمات راهبردی و عملیاتی باشد، تاکید کرد: در پی برگزاری این جلسات به هیچ وجه به دنبال “مصوبه نویسی” نیستیم؛ بلکه برآیند تصمیم گیری ها باید در فرایند تحول کلانتری ها، بهبود و تعالی رفتار کارکنان و افزایش رضایت مندی مردم مشهود و محسوس باشد.
وی بر لزوم بازخوردگیری، ارزیابی و نتیجه آزمایی از اهم اقدامات کمیته های ۱۰ گانه طرح تحول کلانتری و پاسگاه ها تاکید و بیان کرد: همه کمیته های تخصصی در قبال عملیاتی شدن طرح تحولی، مسئولند و تکلیف دارند بنابر این باید اقدامات “اثرگذار” و “مشهود” انجام دهند.
جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: آموزش ها به منظور استاندارد سازی و تعالی رفتار کارکنان، مهارت و دانش افزایی آنان باید مستمر متناسب با سطح دربرگیری ماموریت های فردی و سازمانی شاغلان در کلانتری ها تدوین و اجرایی شود.
این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: باید یکی از دستاورد های اجرای طرح تحول کلانتری و پاسگاه ها افزایش جایگاه و منزلت پلیس در منظر مردم و جامعه باشد.
وی بر لزوم اقدامات “روحیه بخش” و “خرسند ساز “به منظور ارتقاء روحیه خدمتی کارکنان کلانتری ها و پاسگاه ها از جمله تخصیص اولویت ارائه امتیازهای سازمانی به این طیف از سبز پوشان ناجا تاکید و مطرح کرد: در نظر گرفتن امتیازهای سازمانی می تواند در سرعت بخشی طرح تحول کلانتری ها و پاسگاه ها موثر واقع شود.