stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 364843
  • 27 اردیبهشت 1400 - 0:37
2

تمام شهرستان‌های استان لرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند

تمام شهرستان‌های استان لرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند
لرستان - با توجه به سیر نزولی ابتلا به کرونا در لرستان، تمام شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.
قلم | qalamna.ir :

روند ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در لرستان همچنان سیر نزولی در پیش گرفته است تا جایی که از روزی هزار نفر مبتلا در فروردین ماه امسال اکنون تعداد مبتلایان به حدود ۳۰۰ نفر رسیده است و فوتی‌ها نیز از حدود ۱۷ نفر در روز به کمتر از ۱۰ نفر رسیده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

و اما امروز برخی خبرها حاکی از این بود که وضعیت رنگبندی استان نیز تغییر اساسی کرده است و وضعیت مابقی شهرستانهای استان نیز از قرمز به نارنجی تغییر کرده است، طی هفته‌های اخیر تنها وضعیت ۴ شهرستان نارنجی بود و ۷ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند.

بازگشت زمان آغاز فعالیت دستگاه‌های اجرایی به روال عادی

با کاسته شدن روند ابتلا به کرونا، زمان فعالیت دستگاه‌های اجرایی لرستان نیز پس از هفته‌ها که با یک ساعت و نیم تاخیر آغاز می‌شد امروز به روال عادی برگشت و پرسنل ادارات و بانکها کار خود را از ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح شروع کردند.
و اما موضوعی که این روزها سبب نگرانی برخی از مردم و به ویژه افراد سالمند در شهرستان‌های مختلف استان شده این است که مراکزی که اقدام به واکسن افراد ۸۰ سال به بالا می‌کنند همچنان شلوغ و پر ازدحام است و بیم آن می‌رود که این صف‌های طولانی و بدون فاصله خود زمینه ساز بروز شیوع این ویروس مُسری شود.

ابتلای ۲۹۲ نفر دیگر به کرونا

آمارهای کرونا در لرستان سیر نزولی را نشان می‌دهد و بر اساس آخرین امروز که صبح امروز از سوی مسئولان حوزه علوم پزشکی اعلام شد هم اکنون ۷۵۷ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا بستری، ۲۹۲ بیمار جدید به مجموع مبتلایان اضافه و ۴ نفر دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر وضعیت بیماران کرونایی استان سخنان کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان بدین شرح آمده است:

وی اظهارداشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در لرستان ۳۴۶ هزار و ۶۶۳ نمونه برای انجام آزمایش ارسال شده که به ۳۴۳ هزار و ۵۵۲ مورد پاسخ داده شده است و جواب ۲۳۱ هزار و ۱۴۴ نفر منفی بوده است.

فوت ۴ بیمار دیگر

کوشکی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۲ بیمار جدید به مجموع کرونایی‌های استان لرستان اضافه شده است افزود: با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در استان به ۱۱۲ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: با فوت ۴ بیمار دیگر تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در لرستان به هزار و ۷۹۲ نفر مورد رسیده است.

وی بیان کرد: در بحث بیماران بستری نیز هم اکنون ۷۵۷ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند. روز گذشته مجموع بستری‌ها ۷۹۲ بیمار بود.

  • خبرنگار ح.خادمی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.