stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۰ خرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 30 May , 2024
  • کد خبر : 369232
  • 08 خرداد 1400 - 23:18
2

امشب؛ سیتی و چلسی در فینال لیگ قهرمانان

قلم | qalamna.ir :
گروه ورزشی: فینال لیگ قهرمانان اروپا امشب از ساعت ۲۳:۳۰ میان تیم‌های منچستر سیتی و چلسی برگزار خواهد شد.
 

“ورزش سه”، لحظه فوتبال در اروپا به انتها رسیده و امشب نام فاتح لیگ قهرمانان اروپا مشخص خواهد شد. دو تیم انگلیسی منچسترسیتی و چلسی راهی دیدار نهایی شده اند و بعد از دو سال و فینال لیورپول مقابل تاتنهام، یک بار دیگر تیم قهرمان بی تردید از لیگ برتر انگلیس خواهد بود. نقطه مشترک عملکرد این فصل دو تیم را باید شروعی نه چندان خوب و اوج گیری در ادامه راه دانست.
 
سیتی هرگز فصل را مطابق انتظار آغاز نکرد و حتی به نیمه دوم جدول نیز سقوط کرد. در مقطعی حتی کسب سهمیه لیگ قهرمانان نیز برای این تیم یک رویا تلقی می شد، اما به یکباره تیم پپ گواردیولا متحول شده و در نهایت با فاصله ای قابل توجه و اقتدار موفق به فتح لیگ برتر انگلیس گردید. سیتی در ادامه و در فینال جام اتحادیه با یک گل تاتنهام را شکست داد و حالا آنها امشب به دنبال تکمیل کردن سه گانه تاریخی خود در این فصل هستند. اما از آن سو چلسی بعد از ریخت و پاش های تابستانی، شروعی چندان خوبی با فرانک لمپارد نداشت و نتایج پرفراز و نشیب این سرمربی جوان باعث شد مدیران چلسی او را در اواسط فصل برکنار کنند. توماس توخل تنها چند هفته بعد از جدایی از پاری س ژرمن به پیشنهاد چلسی پاسخ مثبت داده و راهی پایتخت انگلیس شد.
 
توماس توخل نیز شروعی رویایی در چلسی داشت و در هفته های ابتدایی موفق به کسب پیروزی های متوالی شد. آنها در نهایت در شرایطی دشوار و علیرغم شکست در هفته پایانی، با توجه به لغزش لسترسیتی موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان شدند. البته چلسی در روزی که بدشانس بود با یک گل در فینال جام حذفی مقابل لستر مغلوب شد تا فرصت اولین قهرمانی با توماس توخل را از دست بدهد.
 
چلسی در لیگ قهرمانان رقبای قدرتمندی مانند اتلتیکو و رئال مادرید و البته پورتو را برای رسیدن به فینال از پیش رو برداشت. از آن سو نیز منچسترسیتی موفق به غلبه بر گلادباخ، دورتموند و پاری سن ژرمن شده و برای اولین بار در تاریخ خود به دیدار فینال رسید.
 
چشم امید پپ گواردیولا به درخشش ستاره های آماده خود مانند کوین دی بروین و ریاض محرز است و از آن سو توماس توخل به جوانان آلمانی خود مانند تیمو ورنر و کای هاورتز و البته میسون مونت آماده دل بسته است.
 
*در هشت فینال قبلی لیگ قهرمانان حداقل یک کروات در تیم قهرمان حضور داشته است؛ متئو کواچیچ امشب می تواند با چلسی این عدد را به ۹ افزایش دهد.
 *نکته قابل توجه در ترکیب منچسترسیتی حضور رحیم استرلینگ در بین ۱۱ نفر اصلی است. همچنین حضور ریس جیمز در ترکیب چلسی نیز جلب توجه می کند.
 
*ترکیب اصلی دو تیم مشخص شد
 
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، دیاز، استونز، زینچنکو، گوندوگان، دی بروین، برناردو سیلوا، محرز، استرلینگ، فودن
 
 

 
 
چلسی: مندی، رودیگر، تیاگو سیلوا، جیمز، جورجینیو، کانته، بن چیلول، آسپلیکوئتا، ورنر، مونت، هاورتز
  

  
*بازیکنانی که در هر دو تیم چلسی و منچسترسیتی بازی کرده‌اند.
  

 
 *چهاردهمین قهرمان انگلیسی لیگ قهرمانان اروپا امشب مشخص می‌شود.
  

 
*منچستر سیتی در هفت فینال خود تحت هدایت پپ گواردیولا ۱۵ گل به ثمر رسانده است؛ یعنی میانگین بیش از دو گل در هر مسابقه.
 *پورتو کابوس هر دو فینالیست؛ تیم پرتغالی تنها باخت چلسی در این فصل لیگ قهرمانان را رقم زده و سیتی تنها در در بازی مقابل این تیم موفق به گلزنی در یک مسابقه نشده است.
 *نتایجی که دو تیم در مسیر رسیدن به فینال کسب کرده اند.
 

  
*اسکار، ستاره سابق چلسی، درباره بازی فینال گفت: ” این مسابقه ای است که جزئیات در آن تعیین کننده خواهد بود. مطمئناً طرفدار چلسی هستم و پیش‌بینی می کنم که به سختی و با یک گل به پیروزی برسد. امیدوارم گل چلسی توسط تیمو ورنر به ثمر برسد.”
 *پپ گواردیولا مرد فینال ها؛ سرمربی منچسترسیتی تا به اینجا تنها در یک فینال شکست خورده و حالا امیدوار است که امشب نیز این رکورد فوق العاده خود را بهبود ببخشد.
  

 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.