stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 36933
  • 08 فروردین 1399 - 1:27
2

توسعه گردشگری چه زمان در لرستان اتفاق می‌افتد؟

توسعه گردشگری چه زمان در لرستان اتفاق می‌افتد؟
یک جامعه‌شناس گفت: روستاییان لرستانی با اندکی برنامه‌ریزی می‌توانند درآمدزایی ‌بالایی داشته باشند.
قلم | qalamna.ir :

ابراهیم خدایی اظهار کرد: گردشگری را می‌توان حول دو محور طبیعت و انسان به‌گونه‌ای “طبیعت محور” و “فرهنگ محور” یا “انسان‌محور” تقسیم کرد. در گردشگری طبیعت محور جذابیت‌های طبیعی اعم از زمین، کوه، دریا، درخت، رودخانه، آبشار و امثال آن به چشم می‌آیند.

وی ادامه داد: در گردشگری فرهنگ محور به جذابیت‌های انسانی و فرهنگی اعم از آثار باستانی و تاریخی، مذهب، آیین‌ها، نژادها، موسیقی، صنایع‌دستی و امثال آن نگاه می‌شود.

خدایی با بیان اینکه در لرستان در هر دو گونه نامبرده ظرفیت‌های بالایی وجود دارد، ‌ افزود: باید توجه داشت که گردشگری طبیعت محور نسبت به گردشگری فرهنگ محور از درآمدهای پایین‌تر و درعین‌حال عوارض و آسیب‌های بیشتری مخصوصاً در عرصه زیست‌محیطی برخوردار است.

این جامعه‌شناس یادآور شد: شرایط لرستان به‌گونه‌ای است که نمی‌توان بدون اتکا به طبیعت متفاوت آن، جذابیت‌های اکوتوریستی وژئوتوریستی و گردشگری سخن از گردشگری به میان آورد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های اجتماعی و گردشگری توأم با هم در لرستان باعث می‌شود که در سایه برنامه‌ریزی جامع به توسعه گردشگری دست یافت.

خدایی تصریح کرد: روستاییان لرستانی با اندکی برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی می‌توانند درآمدزایی بالایی از طبیعت بکر روستاهای خود داشته باشند تا هم به وضعیت درآمدی خود کمک کنند و هم توسعه اقتصادی استان را رقم بزنند.

این مدرس دانشگاه‌های لرستان گفت: در فصل بهار کمتر روستایی در اقصی نقاط لرستان می‌توان یافت که آن‌قدر دلکش و جذاب نباشد که هر مسافری را تحریک نکند که در ازای پرداخت ۵۰ یا ۱۰۰ هزار تومان یک شب اقامت در خانه‌هایکاه‌گلی بافت روستایی سنتی و در کنار طبیعت زیبا و متفاوت تجربه کند؛ با تعویض خانه‌هایبوم‌گردی و تهیه شناسنامه از خانه‌های قابل سکونت در روستای نمونه گردشگری لرستان می‌توان درآمد برای اقشار روستاهای لرستان ایجاد کرد.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.