stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۰ خرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 9 June , 2024
  • کد خبر : 369460
  • 09 خرداد 1400 - 15:27
0

اقدامات امنیتی در آستانه انتخابات در سیستان و بلوچستان تشدید شده است

اقدامات امنیتی در آستانه انتخابات در سیستان و بلوچستان تشدید شده است

زاهدان- - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تشدید اقدامات امنیتی از سوی نیروی انتظامی و برنامه ریزی لازم برای حفاظت از افزون بر ۲ هزار صندوق اخذ رای ثابت و سیار، فضای عمومی امنیت استان در آستانه انتخابات مطلوب و زمینه برای برگزاری انتخابات سالم و امن فراهم است.

قلم | qalamna.ir :

 سردار احمد طاهری  روز یکشنبه  در نشست با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان با اشاره به انتخابات پیش‌رو اظهارداشت: تعداد شعب اخذ رای تا این لحظه که از سوی ستاد انتخابات استان  اعلام شده ۲ هزارو ۲۸۷ مورد است.

وی افزود: برای هر صندوق ثابت و سیار تیم‌های مجرب و کارآمد انتخاب و پیش‌بینی شده که مشکلی برای امنیت این صندوق‌ها نخواهیم داشت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه  برخورد قاطع با جرائم خشن در استان در اولویت کار این نیرو قرار دارد تصریح کرد: در ۲ ماهه نخست امسال پنج باند سارق و قاتل مسلح  کشف و ۳۴ متهم  در این زمینه شناسایی و دستگیر شدند که تاکنون به ارتکاب ۶ فقره قتل مسلحانه، ۱۸ فقره سرقت مسلحانه،۱۰ فقره سرقت به عنف، ۲ فقره سرقت بار موادمخدر و غیره اعتراف کرده اند.

وی با بیان اینکه در مدت زمانی کمتر از یک ماه سارقانی که در قالب ماموران مبارزه با موادمخدر در برخی شهرستانهای جنوبی استان اقدام به راه بندی و سرقت موادمخدر از قاچاقچیان کرده بودند شناسایی شدند گفت: این باند در سه شهرستان ایرانشهر، مهرستان و سرباز شناسایی و ۱۲ نفر از اعضای آن دستگیر شدند که پنج فقره سرقت خودرو، چند مورد سرقت موادمخدر و قتل از جرائم عمده این باند ۱۲ نفره است.

سردار طاهری با بیان اینکه در موضوع سرقت‌های مسلحانه سیستان و بلوچستان رتبه سوم کشور را دارد اظهار داشت: با تلاشها و اقدامات شبانه روزی ماموران انتظامی در ۲ ماهه سال ۱۴۰۰ کاهش ۲۷ درصدی در سرقت مسلحانه، کاهش ۱۴ درصدی سرقت‌های به عنف، کاهش ۱۱ درصدی  وقوع سرقت مغازه‌ها و کاهش هشت درصدی وقوع سرقت موتورسیکلت در استان انجام شده است.

وی با تاکید براینکه مجرمان و سارقان و قاتلان مسلح امکان ندارد از چنگ قانون و نیروی انتظامی رهایی یابند، بیان کرد: با کشف ۲۷۹ فقره سرقت منازل ۲۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته  رخ داده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کشف ۱۳۲ فقره سرقت خودرو از دیگر تلاشهای ماموران انتظامی استان است که نسبت به مدت مشابه  موفقیت‌آمیز بوده است تصریح کرد: طرحهای ایست و بازرسی و پایگاه‌های خروجی استان از نظر امکانات فنی، تخصصی، نیرو و امکانات تقویت شده‌اند.

 وی با بیان اینکه کشف ۲۳ تن موادمخدر از دیگر اقدامات انتظامی استان است که سیستان و بلوچستان را به یکی از استانهای برتر کشور در حوزه کشف موادمخدر تبدیل کرده است گفت: سلاح  غیرمجاز از دغدغه‌های  این استان و خط قرمز انتظامی و سایر دستگاههای امنیتی در منطقه است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه  ۳۰۸ قبضه سلاح که عموما از نوع جنگی بوده کشف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش داشته است خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاقچیان عمده سوخت و مکانهای دپو موادسوختی از اهداف عمده انتظامی استان است که در این مدت ۱۰ میلیون لیتر موادسوختی عمده در استان کشف شده است.

 وی با بیان اینکه با توجه به جنگ داخلی در افغانستان ورود اتباع افغان به سیستان و بلوچستان افزایش پیدا کرده است، گفت: با اقدامات خوب انجام شده در مرزها در سالجاری ۵۶ درصد رشد دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز را داشته‌ایم و هشت هزارو ۷۱۲ نفر شناسایی و دستگیر شدند.

طاهری با بیان اینکه در موضوع قاچاق سازمان‌یافته ۲۰ باند کالای قاچاق در چابهار، ایرانشهر و  زاهدان متلاشی شدند تاکید کرد: در چابهار ۴۰۰ تن برنج کشف شد و در زمینه کشفیات کالای قاچاق ۶۷ درصد رشد داشته ایم.

 وی با اشاره به اقدامات انجام شده در محلات آلوده به خرید و فروش خرده مواد مخدر بیان کرد: معتادان متجاهر را دستگیر و به مکان‌های نگهداری و بازپروری منتقل می‌کنیم البته خواسته ما این است که  ظرفیت محل های نگهداری این معتادان باید افزایش پیدا کند، قرار بود مکانی در ایرانشهر با ظرفیت پنج هزار نفر تجهیز و آماده شود که هنوز محقق نشده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در موضوع امنیت عمومی ۴۸ باند اراذل و اوباش در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند بیان کرد: این مهم با همکاری سپاه و سربازان گمنام امام زمان (عج) انجام شد و دستگیری اراذل و اوباش را به جد دنبال می‌کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.