stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 369812
  • 10 خرداد 1400 - 17:28
1

برق گرفتگی منجر به مرگ چهار نفر در استان همدان شد

برق گرفتگی منجر به مرگ چهار نفر در استان همدان شد

همدان- - مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت که طی ۲ ماه نخست سالجاری چهار نفر بر اثر برق گرفتگی در این استان جان خود را از دست دادند.

قلم | qalamna.ir :

دکتر «ارتین کمالی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار افزود: روز گذشته جوان ۳۰ ساله ای حین جوشکاری در منزل مسکونی به علت اتصال برق، جان خود را از دست داد.

وی با اشاره به اینکه چندی پیش نیز کودک پنج ساله قهاوندی هنگام بازی در بالکن منزل مسکونی دچار برق‌ گرفتگی شد و جان باخت، اظهار داشت: البته پس از بروز این حادثه تلخ، مادر کودک با دیدن پیکر بی جان فرزندش برای نجات او تلاش کرد اما بلافاصله پس از لمس بدن کودک وی نیز دچار برق گرفتگی و آسیب جزیی شد.

کمالی با اشاره به فوت ۲ نفر دیگر طی سال جاری در استان بر اثر برق گرفتگی، افزود: شوک الکتریکی یا همان برق‌گرفتگی یکی از حوادث ناخوشایندی است که می‌تواند بر اثر بی‌احتیاطی و ایمن نبودن محیط زندگی برای افراد به خصوص کودکان روی دهد.    

به گفته وی، برق گرفتگی با توجه به قدرت و نوع جریان برق و مدت تماس کودک می‌تواند باعث ایجاد لرزشی لحظه‌ای، سوختگی و یا آسیب جدی منجر به مرگ شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان اظهار داشت : شوک الکتریکی وارده اگر قوی باشد می‌تواند کودک را بیهوش، تنفس او را قطع و سبب تشنج یا ایست قلبی، آسیب به مغز، قلب یا سایر اندام‌ها و حتی مرگ شود.

سال گذشته هشت نفر بر اثر برق گرفتگی در استان همدان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۲ نفر زن و مابقی مرد بودند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.