stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024
  • کد خبر : 371517
  • 17 خرداد 1400 - 12:27
2

از پرونده سیلی عنابستانی به مامور راهور چه خبر؟

از پرونده سیلی عنابستانی به مامور راهور چه خبر؟

تهران- - انتشار فیلمی از سیلی “علی‌اصغر عنابستانی” نماینده سبزوار در مجلس به یکی از ماموران وظیفه راهور در چهارم بهمن ۱۳۹۹، خبرساز شد و این پرونده همچنان در جریان است و ماجرا کماکان در رسانه‌ها نیز ادامه دارد.

قلم | qalamna.ir :

روز دوشنبه براساس فیلم مذکور، خودروی این نماینده حین عبور غیرقانونی از خط ویژه در یکی از خیابان‌های تهران با هشدار مامور راهور که خود را “عابد اکبری” معرفی می‌کند، مواجه شده و به گفته یکی از شاهدان فیلم، سرانجام این مواجهه به جر و بحث و سیلی این نماینده بر صورت سرباز منجر شده است.

در همان مقطع زمانی، فرمانده کل نیروی انتظامی و دیگر فرماندهان این نیرو نیز به صورت رسمی به رفتار این نماینده اصولگرای مجلس یازدهم اعتراض کرده و خواهان رسیدگی فوری به موضوع شدند.

در ادامه کار به جایی رسید که “محمدباقر قالیباف” رئیس و شماری از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز با تقبیح چنین رفتارهایی، از رسیدگی به موضوع خبر دادند و اعلام کردند: دستور بررسی دقیق ماجرا صادر شده است و در صورت احراز تخلف، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بدون مسامحه با نماینده مذکور برخورد قانونی خواهد کرد.

پس از حجم گسترده اعتراضات و فشارها، سرانجام عنابستانی که از قضا، «سخنگوی فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی در مجلس یازدهم» است، با انتشار یک ویدیو در فضای مجازی پذیرفت که کارش اشتباه بود و به دلیل حواشی رخ داده از مردم و مامور مجری قانون عذرخواهی کرد و گفت: “باید به خود مسلط می‌بودم، کارم اشتباه بود.”

چهار روز پس از این عذرخواهی و دستور بررسی ماجرا توسط رئیس مجلس شورای اسلامی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس از ارجاع پرونده عنابستانی به هیات نظارت به رفتار نمایندگان خبر داد.

چندی بعد در پی این ماجرا، مطلبی در فضای مجازی دست به دست که سرباز اکبری به محل خشکشویی منتقل شده است، اما سردار “حسین رحیمی”، رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه نهمین مرحله از طرح اقتدار، گفت: “این سرباز نیروی عملیات راهنمایی و رانندگی است و در آن بخش فعالیت می‌کند.”

سردار “ابوالفضل شکارچی”، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نیز در واکنش به این سیلی، ضمن ابراز تاسف فراوان برای عنابستانی، گفت: سیلی به سرباز یعنی سیلی به نظم و امنیت اجتماعی و برای چنین فردی متاسفم.

سردار “سید کمال هادیانفر”، رئیس پلیس راهور ناجا نیز تاکید کرد: این پرونده دنبال می‌شود؛ کیفرخواست هم به دادگاه رفته است و ما پیگیر موضوع هستیم.

حال با گذشت حدود چهار ماه از سیلی خوردن این سرباز راهور، رئیس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده توضیح داد: پرونده آقای عنابستانی از همان ابتدا از سوی پلیس تهران دنبال شد و همچنان نیز ما پیگیر آن هستیم چرا که به سرباز راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در حین انجام وظیفه تعرض شده است.

رسانه ها به نقل از سردار حسین رحیمی اعلام کردند: با پیگیری‌های پلیس قرار مجرمیت برای این نماینده صادر شده و نامبرده طبق کیفرخواست در سه مورد مجرم شناخته شده است.

وی با اشاره به طولانی شدن روند رسیدگی به این جرم نیز اظهارکرد: این‌ها مواردی نیست که در اختیار پلیس باشد. اما آنچه می‌توانم بگویم این است که تقریباً هر روز خود بنده این موضوع را پیگیری می‌کنم. چرا که وظیفه ما دفاع و صیانت از مامورانمان است. ماموری که در شرایط کرونا، سرما، گرما و … ساعت‌ها برای تامین نظم و امنیت ایستادگی می‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: چنین رفتاری با مامور پلیس صحیح نیست و چه از طرف یک نماینده و چه از سوی یک شهروند عادی سربزند، ما حتماً با آن برخورد خواهیم کرد و پیگیر احقاق حق مامور خود خواهیم شد. 

پیگیری خبرنگار برای دریافت آخرین جزئیات پرونده همچنان ادامه دارد و پلیس به مصاحبه های منتشر شده در روز جاری واکنشی نشان نداده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.