stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024
  • کد خبر : 373345
  • 23 خرداد 1400 - 19:27
1

سختگیری در صدور گواهینامه می تواند منجر به کاهش تصادفات شود

سختگیری در صدور گواهینامه می تواند منجر به کاهش تصادفات شود

همدان- - رییس پلیس راه استان همدان یکی از عوامل افزایش سوانح را صدور راحت گواهینامه و دیگر مجوزها برای رانندگی دانست و گفت: سختگیری و اجرای دقیق قانون در روند صدور گواهینامه به عنوان یک عامل در افزایش مهارت رانندگان می تواند موجب کاهش چشمگیر تصادفات شود.

قلم | qalamna.ir :

سرهنگ “رضا عزیزی” روز یکشنبه در گفت و گو با افزود: رانندگی افراد فاقد مهارت به ویژه در جاده های برون شهری یکی از عوامل بروز سوانح جاده ای است که این امر ضرورت پیشگیری از صدور راحت گواهینامه و سختگیری در راستای افزایش مهارت راننده را بیشتر می کند.

وی اظهار داشت: البته برخی بر این باورند که سختگیری و اعمال دقیق مقررات در صدور گواهینامه موجب گرایش افراد برای رانندگی بدون دریافت گواهینامه می شود.

 رییس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: البته این موضوع نباید موجب کم توجهی در زمینه صدور گواهینامه و انجام آزمون های دقیق مربوطه شود بلکه پیشگیری از تخلف رانندگی بدون گواهینامه نیازمند بازنگری و اصلاح قوانین و اعمال جریمه سنگین برای متخلفین است.

سرهنگ عزیزی در خصوص سوانح رانندگی ۲۴ ساعت گذشته نیز گفت: یک دستگاه تریلر نفتکش نیمه شب گذشته در جاده اراک – ملایر واژگون و دچار آتش سوزی شد.

وی اظهار داشت: این سانحه در پی انحراف خودروی نفتکش حامل ۳۱ هزار لیتر سوخت(بنزین) از مسیر اصلی و ورود به لاین مقابل و حاشیه جاده در اراضی کشاورزی روی داد، که خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

رییس پلیس راه استان همدان بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی را عامل خروج نفتکش از مسیر اصلی و بروز این حادثه عنوان کر  و گفت: چنانچه این وسیله نقلیه با خودروی از مسیر مقابل برخورد می کرد شاهد وقوع سانحه ای دلخراش با تلفات جانی بودیم.

سرهنگ عزیزی افزود: با توجه به  شرایط خاص این خودروها ضروری است دقت نظر جدی بر تردد، نحوه رانندگی و همچنین زمان سفر و حرکت خودرو، براساس قوانین اعمال شود.

   ۲ ماهه نخست سال گذشته ۲۵ نفر در سوانح جاده ای  استان همدان جان باختند که این آمار در مدت مشابه امسال به ۲۲ نفر کاهش یافته است.

همچنین شمار مجروحان سوانح جاده ای استان همدان از ۳۰۶ نفر در ۲ ماهه نخست سال گذشته به ۳۹۲ نفر در مدت مشابه امسال افزایش یافته است.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.