«یاس» در سال ۱۳۸۰ به صورت جدی فعالیت خود در موسیقی رپ را آغاز کرد. نخستین کاری که نوشت و آن را خواند آهنگ «بچههای خیابون» نام داشت. نخستین آهنگ مشهور او آهنگی با نام «بم» بود؛ این ترانه مخاطبان زیادی پیدا کرد و نام یاس را بر سر زبانها انداخت. در همین سال «یاس» در فیلم «رعد یک داستان زنانه» به کارگردانی برنا کازرانی بازی کرد و خوانندگی تیتراژ پایانی فیلم را نیز بر عهده داشت هرچند این فیلم اکران گستردهای نداشت.
«یاس» سال ۱۳۸۵ آهنگ «یادت نره» را با همکاری «مجید غفوری» منتشر کرد. این اثر یکی از قطعات آلبوم «نگو دیره» از غفوری بود که با مجوز وزارت ارشاد منتشر شد و بدین ترتیب این اثر نخستین آهنگ با صدای «یاس» شد که با مجوز رسمی منتشر شد. هرچند تلاش او برای گرفتن مجوز برای فعالیت هنری محقق نشد. او در گفت و گویی در پاسخ به سؤالی در مورد عدم تمایلاش به دریافت مجوز گفت:«[دیگر دنبال مجوز نیستم] چون سانسور حرفهایم برایم قابل قبول نیست. برای یک رپر، سانسور شدن حرفهایش بدتر از همهچیز است. همانطور که گفتم من در موسیقی زیرزمینی خودم چارچوبها را رعایت میکنم. چرا باید شعرم را به دست کسی بدهم که تأیید یا تکذیب کند! این افکار من است و دوست دارم مردم افکار من را بشنوند.»
آهنگ «از چی بگم؟» یکی از پرشنوندهترین آثار «یاس» است که با آهنگسازی و تنظیم سعید انصار منتشر شد موضوع اصلی این آهنگ در مورد آتشسوزی مدرسه درودزن و مشکلات دختران دانشآموزی بود که در این حادثه دچار مشکل شده بودند، هم چنین موزیک ویدیوی «صدای اتحاد» از او و تیک ناین توانست در بین پنج موزیک ویدیوی برتر فوریه ۲۰۱۴ سایت MTV قرار بگیرد و از نظر کارشناسان نیز یک همکاری موفق توصیف شد.
در سال ۱۳۹۵ تیتراژ پایانی فیلم «بارکد» خواند، این فیلم در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر با صدای یاس پخش شده اما در مجوز اکران عمومی آن صادر نشده بود و شرط اکران فیلم حذف صدای «یاس» عنوان شده بود. پس از حذف صدای او از تیتراژ اکران شد. او قرار یود تیتراژ سریال «رقص روی شیشه» را هم بخواند ولی این اتفاق رخ نداد.
اما داستان عجیب او در دنیای سینما فقط به اینجا ختم نشد تا بالاخره سال گذشته صدای او در بخشی از سریال «قورباغه» پخش شد.
…..
اما چرا موسیقی رپ در ایران مجوز نمیگیرد؟
موسیقی رَپ و رپرها، تا امروز هیچ شانسی برای گرفتن مجوز در کشور نداشتهاند. حتی برخی از آنها، اگر هم توانستهاند اجازه فعالیت رسمی پیدا کنند، به این شرط بوده است که سبک رپ را ببوسند و کنار بگذارند. محمد اللهیاری فومنی، مدیرکل دفتر موسیقی در گفتوگویی به این پرسش پاسخ داد: «به هرحال، ماهیت شکلگیری برخی از گونههای موسیقی با گونههای دیگر متفاوت است. و زمانی که ما در ایران زندگی میکنیم، طبیعی است که مسائل، متاثر از شرایط فرهنگی و اجتماعی خودمان باشد. درست است که ما در دهکده جهانی زندگی میکنیم و بسیاری از اصول و قواعد دنیا را پذیرفتهایم، اما به زیست بوم و فرهنگ خود، پایدار و وفادار هستیم. برای همین، طبیعی است که توسعه و اشاعه برخی از ژانرهای موسیقی، میتواند خطراتی داشته باشد. به هرحال، درباره برخی از گونههای موسیقی در داخل کشور، حساسیتهایی وجود دارد. ما باید تصویری درست از این گونه موسیقی و گونههای مشابه آن بهدست بیاوریم و اجازه بدهیم تا تصمیمگیرندگان با یک نگاه واقعبینانه، فواید و آثار آن را بررسی کنند.»