stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • کد خبر : 377556
  • 08 تیر 1400 - 14:56
1
چنگیز:

تاکنون موردی از کرونای جهش یافته هندی در اصفهان مشاهده نشده است

تاکنون موردی از کرونای جهش یافته هندی در اصفهان مشاهده نشده است
اصفهان_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر نوع جهش یافته هندی گونه غالب کرونا است، گفت: تاکنون موردی از کرونای جهش یافته هندی در اصفهان مشاهده نشده است.
قلم | qalamna.ir :

طاهره چنگیز در حاشیه سی و چهارمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح همزمان ۶۹۶ پروژه بهداشتی در ۹ شهر در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان اصفهان، اظهار کرد: محموله جدید واکسن به اصفهان رسیده و فراخوان تزریق دوز دوم افراد بالای ۷۰ سال اعلام شده است.

وی افزود: اکنون ۶۳ هزار دوز واکسن سینوفارم وارد شده و دیگر محموله های واکسن نیز در راه است. واکسیناسیون دوز دوم بالای ۷۰ ساله ها و دوز اول دیگر گروه ها طبق زمانبندی وزارت بهداشت در استان انجام می شود.

ورود ۲ هزار دوز واکسن برکت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص اختصاص واکسن تولید داخل با نام برکت به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: دو هزار دوز واکسن برکت به دست ما رسیده که در نظر داریم واکسیناسیون مجریان برگزاری ستادهای انتخاباتی با این سهمیه انجام شود.

چنگیز درباره واکسن کونژوگه نیز گفت: به محض دریافت مجوز مصرف اضطراری احتمالا تا آخر تیرماه این واکسن را نیز در اختیار خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص خطر نوع جهش یافته هندی کرونا و تشخیص آن در استان اصفهان، گفت: تاکنون موردی در اصفهان ثابت نشده، اما با توجه به اینکه جنوب کشور درگیر این نوع ویروس شده و موج قرمزی از سمت حاشیه شمالی خلیج فارس و دریای عمان به سمت مرکز و شمال کشور وارد می شود، باید آمادگی داشته باشیم.

چنگیز با تاکید براینکه گونه غالب کرونا در حال حاضر این نوع جهش یافته هندی است، از آمادگی کادر درمان خبر داد و گفت: در طول ۱۸ ماه گذشته کادر درمان استان اصفهان در آماده باش کامل به سر می برند و خستگی ناپذیر به ارائه خدمات مشغولند.

توصیه به داوطلبان کنکور در شرایط کرونایی

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در خصوص توصیه به داوطلبان کنکور در شرایط کرونا، اظهار کرد: داوطلبان کنکور باید آرامش خود را حفظ کنند. کنکور صرفا یک آزمون است و همه زندگی داوطلبان به آن وابسته نیست، بنابراین کنکوری ها باید با آرامش و توکل به خدا در جلسه امتحان حاضر شوند.

چنگیز ادامه داد: در شرایط حاضر داوطلبان باید با رعایت پروتکل های بهداشتی در جلسه آزمون حضور یابند و استفاده از ماسک سه لایه در تمام جلسه امتحان الزامی است. تمام ضوابط و پروتکل های بهداشتی در جلسه امتحان به طور کامل رعایت می شود و ناظران بهداشتی در جلسه امتحان حضور دارند و نگرانی وجود ندارد.

وی داوطلبان را به مصرف مایعات کافی تشویق کرد و افزود: مصرف مایعات کافی به دانش آموزان کمک کننده است. داوطلبان باید در محل آزمون تمام پروتکل ها را رعایت کنند، در طول مسیر از ازدحام خودداری کرده و با حفظ فاصله اجتماعی جلوی انتشار ویروس را بگیرند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از والدین داوطلبان خواست تا حد امکان از همراهی فرزندان خود خودداری کنند و گفت: حضور خانواده ها در شرایط کنونی، علاوه بر خستگی موجب ازدحام و رعایت نکردن فاصله اجتماعی می شود.

چنگیز با بیان اینکه داوطلبان مبتلا به کرونا در محل جدا از دیگر داوطلبان خواهند بود، تصریح کرد: بر اساس تکمیل فرم خوداظهاری داوطلبان، از افراد مبتلا به بیماری در مکانی جدا آزمون گرفته می شود.

وی با بیان اینکه ذات کنکور ذات فاصله است، خاطرنشان کرد:  اکنون این حفظ فاصله به دلیل شرایط کرونا تشدید شده است. ضمن اینکه نظارت در تمام حوزه های آزمون توسط مسئولان بهداشت انجام می شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.