به همین دلیل بسیاری از صاحبان کسب و کار با طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی اقدام به فروش اینترنتی می کنند. محصولات مختلفی در اینترنت وجود دارد که به فروش می رسند. به عنوان مثال فروشگاه هایی هستند که اقدام به فروش فایل های دیجیتالی، فروش فیلم آموزشی و یا فروش اینترنتی ویدیوی آموزشی کرده اند. حال برای اینکه محصولات خود را به کاربران معرفی کنید، باید از تبلیغات آنلاین استفاده کنید. برای تبلیغ در اینترنت از روش های مختلفی استفاده می کنند. یکی از روش های تبلیغات در اینترنت، تبلیغ در گوگل است. تبلیغات در گوگل بسیار مفید است و باعث افزایش فروش می شود. در این مقاله در مورد افزایش فروش با استفاده از تبلیغات اینترنتی بیشتر صحبت خواهیم کرد.
چند نکته مهم در مورد افزایش فروش با تبلیغات آنلاین
زمانی که می خواهید اقدام به فروش محصولات خود به صورت اینترنتی کنید، باید به چند نکته توجه ویژه ای داشته باشید. استفاده از این نکات باعث می شود که کسب و کار اینترنتی شما رونق پیدا کند. یکی از مواردی که برای افرادی که می خواهند کسب و کار خود را به تازگی آغاز کنند مفید است، درج آگهی رایگان است.
سایت های آگهی رایگان، برای این افراد پله ترقی محسوب می شوند، زیرا دیگر لازم نیست برای انجام تبلیغات در این سایت ها هزینه ای پرداخت کنند. درواقع این سایت ها می تواند اولین حرکت دیجیتال مارکتینگ باشد. تبلیغات رایگان و قرار دادن آگهی رایگان در سایت های درج آگهی رایگان به این افراد این امکان را می دهد تا محصولات خود را در دید عموم قرار دهند و کاربران بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنند. در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که باعث افزایش فروش با استفاده از تبلیغات اینترنتی می شود.
شروع تبلیغات از مکانی که حتماً در آن مشتری دارید
افرادی که صاحب کسب و کار اینترنتی هستند قطعاً می دانند که افراد کمی هستند که با جستجو کردن در محصولات شما به دنبال کالای مورد نظر خود هستند. بنابراین شما تبلیغات خود را باید در مکانی انجام دهید که بیشترین بازدید را دارد. در حال حاضر شبکه های اجتماعی، بسیار مورد توجه عموم مردم است و افراد زیادی با رنج سنی مختلف از این شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.
یکی از شبکه های اجتماعی که بیشترین میزان دانلود در جهان را دارد اینستاگرام است. این اپلیکیشن توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند و مشترکین زیادی دارد. بنابراین بهتر است با ایجاد یک حساب در این شبکه، اقدام به فروش و تبلیغ محصولات خود کنید. در واقع شما باید بدانید که مشتریان هدف شما از کدام اپلیکیشن بیشتر استفاده می کنند.
انجام تبلیغ در مدت زمان طولانی
برای اینکه بدانید که تبلیغات شما چقدر مؤثر بوده است باید تبلیغات محصول خود را در یک دوره زمانی مشخص و ثابت ادامه بدهید و عملکرد آن را بسنجید. این کار ممکن است کمی خسته کننده باشد و شما را از انجام این کار منصرف کند. اما به شما توصیه می کنیم که کمی صبور باشید و اجازه بدهید تا ثمره این تبلیغات را ببینید و بعد از آن روش جدید را امتحان کنید.
انجام تبلیغات به صورت منحصر به فرد
سعی کنید روش تبلیغات خود را منحصر به فرد کنید. این کار باعث می شود تا توجه افراد بیشتری را به سمت پیج خود جذب کنید. زمانی که ببیندگان چیزهای متفاوتی نسبت به آنچه که تا حالا دیده اند را مشاهده کنند قطعاً به سمت پیج شما جذب می شوند و شما افزایش فروش با استفاده از تبلیغات اینترنتی را مشاهده می کنید.
تبلیغ خود را کوتاه و مفهومی انجام دهید
زمانی که تبلیغ خود را کوتاه و مفهومی انجام می دهید تبلیغ شما سریع خوانده شده و سریع درک می شود. برای اینکه نظر یک فرد را به تبلیغ خود جذب کنید شما فقط ۸ ثانیه وقت دارید. بنابراین نباید تبلیغ محصول شما طولانی و غیر قابل فهم باشد. سعی کنید در این مدت زمان، پیامی که در تبلیغ شما نهفته است را به افراد منتقل کنید.
استفاده از کلمات کلیدی واضح و تصاویر مرتبط با موضوع در تبلیغ (H3)
اگر می خواهید افزایش فروش با استفاده از تبلیغات اینترنتی را تجربه کنید، باید خواسته و نیاز مشتری های خود را بدانید و به آنها فکر کنید. برای اینکار باید منتظر واکنش های آنها باشید و دلایل رضایتمندی یا عدم رضایت آنها را به خوبی بررسی کنید.
استفاده از مزیت محصولات در تبلیغ
نکته بعدی که باید برای افزایش فروش با استفاده از تبلیغات اینترنتی در نظر بگیرید، این است که بر روی مزایای محصولات خود تمرکز کنید و سعی کنید بیشتر در مورد این مزایا در تبلیغات خود صحبت کنید. دلیل این امر این است که بسیاری از افراد علاقه مند هستند که از همان ابتدا در مورد مزایای محصول بیشتر بدانند.
انجام تبلیغات و سنجش نرخ بازخورد
یکی از ویژگی ها و مزایای تبلیغات اینترنتی این است که شما می توانید آمار دقیق افرادی که تبلیغ شما را مشاهده کرده اند را بدانید. در واقع در هیچ روش تبلیغی شما قادر نیستید که بازخورد افرادی که به تبلیغ شما واکنش نشان داده اند را ببینید. در واقع شما باید تبلیغی ایجاد کنید که با استفاده از آن بتوانید جلب بازخورد کنید.
با طراحی هدفمند کمپین تبلیغاتی در تبلیغات آنلاین شما می توانید موضوع یا مکان نمایش کمپین خود را تعیین کنید. با استفاده از تبلیغات اینترنتی شما می توانید اطلاعات دقیقی از کمپین تبلیغاتی خود بدست آوردید. بنابراین یکی از روش های افزایش فروش با استفاده از تبلیغات اینترنتی انجام تبلیغ و سنجش نرخ بازخورد مشتریان است.
تهیه لیستی از پروفایل علاقمندان به محصول شما
برای آنکه بتوانید به طور مدوام با مشتریان بالقوه خود در ارتباط باشید باید بانک اطلاعاتی از افراد علاقمند به محصول خود را تهیه کنید. یکی از دست آوردهای کمپین تبلیغاتی، بدست آوردن بانک اطلاعاتی از افراد علاقمند به محصول شما است.
ارتباط مداوم با مشتری (Relationship Marketing)
اگر می خواهید همیشه مشتریان خود را حفظ کنید، باید بتوانید به طور مدوام با آنها در ارتباط باشید. در واقع یکی از اصول بازاریابی همین مورد است. شما برای این که ارتباط خود را با مشتریان بالقوه خود حفظ کنید می توانید از ابزارهای مختلف استفاده کنید و با استفاده از این ابزارها رضایت مشتری خود را بدست بیاورید.
آموزش به مشتری (Customer Training)
برای ایجاد علاقه و حفظ مشتری می توانید از آموزش مشتری یا افزایش آگاهی مشتریان نسبت به محصولات و برند خود استفاده کنید. شما می توانید زمانی که یک محصول جدید وارد بازار می شود نحوه استفاده از آن را به مشتریان خود آموزش دهید. این کار باعث جذب اعتماد و علاقه مشتریان شما می شود.
نتیجه گیری
با افزایش آمار استفاده از اینترنت در بین مردم آمار کسب و کارهای اینترنتی نیز رو به افزایش است. افراد زیادی به سمت کسب و کار اینترنتی رفته اند و توانسته اند در این کسب و کار موفق شوند. همانطور که می دانید تبلیغات لازمه یک کسب و کار است و همه افرادی که صاحب کسب و کاری هستند باید برای موفقیت و ماندگاری از تبلیغات استفاده کنند.
روش های مختلفی برای انجام تبلیغات اینترنتی وجود دارد و شما می توانید با استفاده از یکی از این روش ها اقدام به تبلیغ محصولات خود کنید. روش های دیگری مانند مزایده آنلاین، درج پست مهمان و… نیز به شما کمک می کند تا افزایش فروش را تجربه کنید.