stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
  • کد خبر : 382075
  • 27 تیر 1400 - 12:56
1

سهم ۲ درصدی ایران در بخش آب شیرین کن‌های منطقه خلیج فارس

سهم ۲ درصدی ایران در بخش آب شیرین کن‌های منطقه خلیج فارس
فارس_ معاون وزیر صمت گفت: آب شیرین کن‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس ٢۶ میلیون متر مکعب در روز فعالیت دارند، اما ایران تنها دو درصد در میان آب شیرین کن‌های منطقه سهم دارد.
قلم | qalamna.ir :

وجیه الله جعفری افزود:وزارت صمت تلاش ویژه‌ای برای تقویت زیرساخت‌های اقتصادی داشته این در حالی است که در حوزه مصرف آب در کشور ٨٨ درصد مربوط به بخش کشاورزی است و بخش صنعت کمترین میزان مصرف آب را در کشور داشته است.
رئیس سازمان ایمیدرو ادانه داد:همه شرکت‌های بزرگ صنعتی در کشور آماده سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف نظیر حوزه تولید برق، آب را دارند.
جعفری تاکید کرد: آب شیرین کن‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس ٢۶ میلیون متر مکعب در روز به شیرین کردن آب می‌پردازند، اما ایران تنها دو درصد در میان آب شیرین کن‌های منطقه سهم دارد.
وی اظهار کرد: مناطق اقتصادی در استان فارس نیازمند آب و برق پایدار هستند تا بتوان نسبت به سرمایه گذاری در فارس اقدام کرد از این رو اگر این مشکل در مناطق مختلف اقتصادی فارس نظیر منطقه انرژی بر لامرد برطرف شود شاهد خواهیم بود که سرمایه گذاران به سمت استان حرکت می‌کنند.

جعفری تاکید کرد: منطقه انرژی بر لامرد اکنون نیازی بالغ بر ٨ و نیم میلیون مترمکعب آب نیاز دارد که اگر سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این منطقه صورت بپذیرد شاهد خواهیم بود که نیاز آبی این منطقه بیش از پیش افزایش می‌یابد.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.