stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 382392
  • 28 تیر 1400 - 15:34
1
مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان اعلام کرد:

استفاده ۲۵۱۷ همدانی از بیمه بیکاری

استفاده ۲۵۱۷ همدانی از بیمه بیکاری
همدان- مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان در خصوص پرداختی های بیمه بیکاری در استان نیز مطرح کرد: هم اکنون بالغ بر 2 هزار و 517 مقرری بیمه بیکاری در استان تاپایان سال 99 داریم، اظهار کرد: به این افراد بالغ بر 66 میلیارد و 400 میلیون تومان در قالب مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، شهناز حمزه لوی پیش از ظهر امروز به مناسب هفته تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد ۴۴ میلیون و ۵۰۰ نفر در کشور زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، عنوان کرد: در استان همدان تعداد ۱۳ شعبه اصلی، ۴ شعبه اقماری و ۵ کارگزاری به صورت خصوصی خدمات را در این حوزه به مردم ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه سعی شده تا بتوانیم خدمات را به نحو مناسب و به صورت الکترونیکی به مردم ارائه دهیم، اظهار کرد: در این راستا، ارائه خدمات الکترونیک در قالب طرح ۳۰۷۰ در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان در تشریح این طرح مطرح کرد: تبدیل ۳۰ خدمت حضوری به ۳۰ خدمت غیرحضوری در سازمان تامین اجتماعی با اجرای طرح ۳۰۷۰ در پیش گرفته شد تا ۷۰ میلیون بار مراجعه مردمی برای دریافت خدمات حضوری را کاهش دهیم.

حمزه لوی ادامه داد: گرفتن غیر حضوری کمک‌هزینه اروتز و پروتز، برقراری غیر حضوری مستمری بازماندگان، گرفتن تعهدنامه و تکمیل اطلاعات فرزندان اناث بازماندگان، دریافت گواهی پرداخت حق بیمه پروانه ساختمانی و فهرست هوشمند حق بیمه به‌عنوان پنج خدمت غیرحضوری این سازمان، پایان سال گذشته محقق و اجرای طرح ۳۰۷۰ در کاهش مراجعه به واحدهای اجرایی تأثیرگذار بوده و حذف چاپ دفترچه و استحقاق‌سنجی غیر حضوری خدمات درمان نیز در کاهش مراجعه به شعب و کارگزاری‌های این سازمان مؤثر بوده است.

در استان همدان بالغ بر ۲۴۳ هزار و ۹۴۴ نفر به عنوان بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی هستند که این میزان بایستی افزایش پیدا کند

این مسئول خاطرنشان کرد: در استان همدان بالغ بر ۲۴۳ هزار و ۹۴۴ نفر به عنوان بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی هستند که این میزان بایستی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه افراد با بیمه پردازی به سن بازنشستگی که می رسند از خدمات مستمری برخوردار می شوند، اظهار کرد: در حال حاضر، قریب به ۶۰ هزار و ۳۵۹ خانوار از این خدمات به واسطه بازنشستگی، از کارافتادگی و یا فوتی فرد بیمه شده، بهره مند شده اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه جمعیت تبعی بیمه شده در استان به نوعی است که از جمعیت یک میلیون و ۷۸۳ هزار نفری استان، ۷۶۵ هزار و ۸۸۹ نفر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: در سال جاری مقرر شده است که تعداد ۱۰ هزار بیمه شده جدید به این میزان اضافه شود.

حمزه لوی با تصریح بر اینکه میزان پوشش بیمه تامین اجتماعی در کشور برابر ۵۵ درصد است که این میان در استان همدان میزان زیرپوشش برابر ۴۴ درصد است، گفت: سعی داریم با اقدامات مناسب این میزان را به بالای ۵۰ درصد برسانیم و افرادی که به صورت بالقوه در کارگاه ها و واحدها مشغول به فعالیت هستند اما فاقد بیمه هستند، با بازرسی های به عمل آمده زیر پوشش این بیمه درآوریم.

وی با اشاره به اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا اگرچه کارگاه ها و وضعیت تولیدی ها با مشکلاتی روبرو شده است، اما میزان تعطیلی های کارگاه ها چشمگیر نبوده است، اظهار کرد: هم اکنون در استان همدان ۲۴ هزار و ۴۵۴ کارگاه فعال وجود دارد.

حمزه لوی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آمارهای سال گذشته پرداخت و افزود: سال گذشته در تعهدات بلندمدت (پرداختی های مستمری) بالغ بر یک هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان پرداخت شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه سرجمع میزان پرداختی ها در قالب تعهدات بلندمدت (مستمری ها) و کوتاه مدت (غرامت ها) برابر یک هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان است، تصریح کرد: این پرداختی ها در حوزه صندوق بوده و بالاترین میزان را در سطح کشوری داشته ایم.

حمزه لوی در ادامه صحبت های خود از اجرای طرح مناسب سازی حقوق بازنشستگان سخن گفت و افزود: در این راستا هم اکنون برای افرادی که پرداختی بیمه ۲۰ سال به بالا داشته اند، حقوق زیر ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نداریم.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح، دریافتی حقوق از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان یعنی رشدی ۳۶ درصدی همراه بوده است، گفت: در سال جاری نیز برای سازمان تامین اجتماعی به عنوان منابع رقمی بالغ بر ۲ هزار و ۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که امیدواریم این میزان وصول یابد.

مهلت ثبت درخواست بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان تا ۳۱ تیرماه

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان از اجرای طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان نیز سخن گفت و افزود: مهلت استفاده از بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان، ۳۱ تیرماه به پایان می رسد؛ کارفرمایان و صاحبان مشاغل تنها تا پایان این هفته فرصت دارند با ارسال درخواست خود، از مزایای بخشودگی جرائم استفاده کنند.

وی با بیان این موضوع از کارفرمایان خواست تا در سامانه مربوطه ثبت نام نمایند تا از این خدمات و طرح بخشودگی جرائم بهره مند شوند و افزود: بر اساس این طرح، کارفرمایان کارگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی که در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات مالی یا موارد دیگر موفق به پرداخت حق بیمه نشده‌اند می‌توانند با درخواست تقسیط از مزایای قانون بخشودگی جرایم بهره‌مند می شوند.

این مسئول ادامه داد: در این طرح، نوعی مشوق برای کارفرمایان به منظور بازگرداندن سطح اشتغال کارگاه ها به بهمن سال ۹۸ و پیش از زمان شیوع کرونا ایجاد شده است. بر این اساس کارفرمایان دارای بدهی به شرطی مشمول بخشودگی جرائم بیمه‌ای می‌شوند که از بهمن ۹۸ تعدیل نیروی انسانی نداشته باشند و یا تعدیل نیرویی که از آن زمان انجام داده‌اند را جایگزین کنند و کارگران جدیدی را به کار بگیرند و البته سطح اشتغال کارگاه را حداقل تا زمان اتمام پرداخت اقساط حفظ کنند.

وی در این راستا میزان بدهی معوق کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی را برابر ۲۵۰ میلیارد تومان دانست و افزود: امیدواریم با اجرای مناسب طرح بخشودگی شاهد کاهش این میزان بدهی ها باشیم.

حمزه لوی در ادامه مطرح کرد: با توجه به حذف دفترچه های کاغذی بیمه تامین اجتماعی از پایان سال گذشته، افراد می توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره ۴ ستاره ۱۴۲۰ ستاره ۱ مربع (  ۱ #*  ۴  *  ۱۴۲۰  # ) از قطع بیمه یا برخورداری خود از حمایت درمانی خود به صورت غیرحضوری مطلع شوند.

پرداخت ۶۶ میلیارد تومانی در قالب مقرری بیمه بیکاری

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان در خصوص پرداختی های بیمه بیکاری در استان نیز مطرح کرد: هم اکنون بالغ بر ۲ هزار و ۵۱۷ مقرری بیمه بیکاری در استان تاپایان سال ۹۹ داریم، اظهار کرد: به این افراد بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قالب مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده است.

حمزه لوی اظهار کرد: تعداد ۸۰۰ نفر در قالب بیمه بیکاری کرونا به سبب تعطیلی کارگاه هایشان از خدمات مربوطه بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی همواره یار دولت و نه بار دولت ها بوده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ما سازمانی عمومی و غیردولتی هستیم، از بودجه دولتی برای ما رقمی را منظور نکرده اند بدین ترتیب، ۷ درصدی که در حق بیمه ها گرفته می شود، ۲۰ تا ۲۳ درصد آن را دولت پرداخت می کند، اما در این مسیر نیز شاهد بدهی های دولت به تامین اجتماعی هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان در بخش پایانی این نشست با بیان اینکه امید است که با توجه به مصوبه برنامه ششم بایستی تمامی این بدهی ها پرداخته شود، خاطرنشان کرد: بدهی دولت به تامین اجتماعی در این زمینه برابر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.