stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 382585
  • 29 تیر 1400 - 10:53
0
سردبیر ایسکانیوز مطرح کرد؛

راه‌اندازی ۱۰ دفتر خبرگزاری ایسکانیوز در استان‌های مختلف

راه‌اندازی ۱۰ دفتر خبرگزاری ایسکانیوز در استان‌های مختلف
مرکزی_ معاون خبر و سردبیر خبرگزاری ایسکانیوز از راه‌اندازی ۱۰ دفتر استانی این خبرگزاری خبرداد.
قلم | qalamna.ir :

نشست صمیمی فعالان فرهنگی با  علی بهشتی خواه معاون خبر و سردبیر خبرگزاری ایسکانیوز در سالن جلسات حضرت امام خمینی واحد اراک برگزار شد.

بهشتی خواه در ابتدای این نشست گفت: دانشگاه باید مکانی برای کار حرفه ای و آموزش رسانه به دانشجویان باشد.

وی با اشاره به اینکه در آینده می‌توان نتیجه این آموزش ها را دید، افزود: از سال گذشته تاکنون ۴ دوره حرفه ای آموزش خبرنگاری برگزار کردیم و محصول آن تعداد زیادی خبرنگار شد که وارد فضای رسانه خبرگزاری‌های مختلف شدند و یک بخشی از آنها نیز در خود مجموعه ایسکانیوز مشغول به کار شدند.

وی ابراز کرد: در این مجموعه، برخی کار را یاد می گیرند و وارد کار خبر و رسانه میشوند و برخی دیگر هم از این آموزش ها در حیطه کاری خودشان استفاده می کنند.

بهشتی خواه اظهار کرد: یکسری از افراد در این مجموعه کارورزی را آغاز کردند که ایرادهایشان رفع می‌شود و به حد خوبی می رسند و به رسانه ها تزریق میشوند.

سردبیر خبرگزاری ایسکانیوز گفت:در یک هفته ۱۰ دفتر استانی را راه اندازی کردیم و معتقدیم برای این کارهای بزگر فعالیت رسانه ای قوی انجام شود، کار خوب پیش می‌رود و عکس این مطلب نیز صدق می‌کند؛ وقتی یک ارگان و سازمان هدفی از فعالیت رسانه ای دارد، به نتیجه مطلوب زمانی میرسد که اهدافش مشخص باشد.

وی اظهار کرد: باید دقت شود که کارهای ضدتبلیغاتی انجام نشود پس باید بدانیم کار رسانه ای را چطور باید انجام دهیم و باید مخاطب را بشناسیم.

وی گفت: نباید کار رسانه ای ضعیف انجام شود که نتیجه عکس میدهد و باعث ضعف در کار میشود؛ لذا در این عصر که با پدیده شبکه‌های اجتماعی مواجه هستیم، دیگر با مخاطب منفعل سر و کار نداریم و کاربر شبکه اجتماعی خودش تولید و توزیع محتوا را نیز انجام می‌دهد. رسانه معتقد است در  این دوره رسانه‌های جمعی هنوز جایگاه خودشان را حفظ کرده اند.

بهشتی خواه یادآور شد: تولید محتوااز اهمی زیادی برخوردار است البته قالب ارائه متفاوت است. فن بیان پیام باید در این عصر درست باشد که برای رسیدن به آن باید تولید محتوا داشته باشیم و اثرگذار این عرصه باشیم. همچنین باید اصول کار حرفه ای رسانه را بلد باشیم و به آن مسلط باشیم که آموزش، اصلی ترین راه آن است. البته این آموزش با توجه به نوع رسانه متفاوت است و اصولا خبرنگارانی موفق شدند که کار را با رسانه مکتوب شروع کردند و وارد عرصه شدند.

وی بیان کرد: به عنوان دانشجو وقتی فعالیت دیگری داریم یعنی دوست داریم اثرگذار باشیم و وقتی میتوانیم اثرگذار باشیم که باید کار را رسانه ای کنیم و به مخاطب برسانیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.