نشست صمیمی فعالان فرهنگی با علی بهشتی خواه معاون خبر و سردبیر خبرگزاری ایسکانیوز در سالن جلسات حضرت امام خمینی واحد اراک برگزار شد.
بهشتی خواه در ابتدای این نشست گفت: دانشگاه باید مکانی برای کار حرفه ای و آموزش رسانه به دانشجویان باشد.
وی با اشاره به اینکه در آینده میتوان نتیجه این آموزش ها را دید، افزود: از سال گذشته تاکنون ۴ دوره حرفه ای آموزش خبرنگاری برگزار کردیم و محصول آن تعداد زیادی خبرنگار شد که وارد فضای رسانه خبرگزاریهای مختلف شدند و یک بخشی از آنها نیز در خود مجموعه ایسکانیوز مشغول به کار شدند.
وی ابراز کرد: در این مجموعه، برخی کار را یاد می گیرند و وارد کار خبر و رسانه میشوند و برخی دیگر هم از این آموزش ها در حیطه کاری خودشان استفاده می کنند.
بهشتی خواه اظهار کرد: یکسری از افراد در این مجموعه کارورزی را آغاز کردند که ایرادهایشان رفع میشود و به حد خوبی می رسند و به رسانه ها تزریق میشوند.
سردبیر خبرگزاری ایسکانیوز گفت:در یک هفته ۱۰ دفتر استانی را راه اندازی کردیم و معتقدیم برای این کارهای بزگر فعالیت رسانه ای قوی انجام شود، کار خوب پیش میرود و عکس این مطلب نیز صدق میکند؛ وقتی یک ارگان و سازمان هدفی از فعالیت رسانه ای دارد، به نتیجه مطلوب زمانی میرسد که اهدافش مشخص باشد.
وی اظهار کرد: باید دقت شود که کارهای ضدتبلیغاتی انجام نشود پس باید بدانیم کار رسانه ای را چطور باید انجام دهیم و باید مخاطب را بشناسیم.
وی گفت: نباید کار رسانه ای ضعیف انجام شود که نتیجه عکس میدهد و باعث ضعف در کار میشود؛ لذا در این عصر که با پدیده شبکههای اجتماعی مواجه هستیم، دیگر با مخاطب منفعل سر و کار نداریم و کاربر شبکه اجتماعی خودش تولید و توزیع محتوا را نیز انجام میدهد. رسانه معتقد است در این دوره رسانههای جمعی هنوز جایگاه خودشان را حفظ کرده اند.
بهشتی خواه یادآور شد: تولید محتوااز اهمی زیادی برخوردار است البته قالب ارائه متفاوت است. فن بیان پیام باید در این عصر درست باشد که برای رسیدن به آن باید تولید محتوا داشته باشیم و اثرگذار این عرصه باشیم. همچنین باید اصول کار حرفه ای رسانه را بلد باشیم و به آن مسلط باشیم که آموزش، اصلی ترین راه آن است. البته این آموزش با توجه به نوع رسانه متفاوت است و اصولا خبرنگارانی موفق شدند که کار را با رسانه مکتوب شروع کردند و وارد عرصه شدند.
وی بیان کرد: به عنوان دانشجو وقتی فعالیت دیگری داریم یعنی دوست داریم اثرگذار باشیم و وقتی میتوانیم اثرگذار باشیم که باید کار را رسانه ای کنیم و به مخاطب برسانیم.