stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 385925
  • 19 مرداد 1400 - 14:54
0
مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند:

افزایش تولید پروپیلن به ۲۰۰ هزار تن در سال

افزایش تولید پروپیلن به ۲۰۰ هزار تن در سال
مرکزی_ نشست خبری مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند همزمان با بیست و هشتمین سالگرد افتتاح پالایشگاه و به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

مدیرعامل پالایشگاه در این نشست با تشریح فعالیت ها و اقدامات انجام شده شرکت گفت:  پروپیلن در تولید شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند تا سال گذشته کمتر از ۱۴۰ هزار تن در سال بود که با توسعه فناوری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی ،تولید این محصول اکنون به ۲۰۰ هزار تن در سال رسیده است.       
                       
مهندس غلامحسین رمضان پور ادامه داد: حفظ و نگهداری  ظرفیت فروش نفت خام و استمرار عملیات تولید فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور بدون وقفه و بالاتر از ظرفیت طراحی شده در دستور کار قرار دارد و در این مسیر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بومی مد نظر قرار دارد.

 مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند اظهار داشت: اجرا و بهره‌برداری از طرح نرمال هگزان و نرمال پنتان با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن و با صرفه‌جویی ارزی بالغ بر ۴۵ میلیون دلار در سال یکی دیگر از اقدامات این واحد پالایشگاهی که در راستای تحقق جهش تولید بوده و  در یک‌سال اخیر انجام شده است.

وی بیان کرد: انجام موفقیت‌آمیز تخلیه و شارژ کاتالیست‌های واحد RCD که برای اولین بار از انحصار خارج شد و با کاهش چشمگیر هزینه‌ و ثبت رکوردهای جدید در کاهش قابل توجه مدت زمان اجرا و انجام موفقیت‌آمیز بزرگترین تعمیرات اساسی ۱۲ واحد عملیاتی در سطح کشور با وجود شیوع ویروس کرونا و بدون حادثه با صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد ریالی از دیگر اقدامات شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند در یک‌سال اخیر است. 

رمضان پور همچنین از آغاز عملیات اجرایی ترمیم ترک نازل راکتور واحد آیزوماکس توسط شرکتهای داخلی خبر داد و اضافه کرد: ۲ دستگاه مبدل فشار بالای واحد آیزوماکس که سال‌های متمادی در محوطه سلویج پالایشگاه رها شده بود خوشبختانه در کارگاه مرکزی و با استفاده از دانش، توانمندی و تجهیزات داخلی تعمیرو قابل بهره برداری شد.   
                   
مدیرعامل پالایشگاه گفت: پرداخت بدهی ارزی این واحد پالایشگاهی از محل صندوق ذخیره ارزی با عاملیت بانک ملت بابت ساخت طرح توسعه مرحله دوم به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو و تسویه آن با نرخ ارز سال ۱۳۹۱ با استفاده از ظرفیت‌های قانونی , ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید به ارزش ۲۲ هزار ۱۳۷ میلیارد ریال  را از دیگر اقدامات این واحد پالایشگاهی در یک‌ سال اخیر عنوان کرد . 

رمضان پور ابراز کرد: ساخت، نصب و راه‌اندازی ۱۲ بازوی بارگیری با هدف فروش بیشتر محصولات، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای تمام نیروهای پیمانکاری بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در پیمان‌های مستمر شرکت، توجه ویژه به تولید داخل و بومی‌سازی‌ ساخت قطعات مورد نیاز بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ قلم کالا و با صرفه‌جویی بالع بر ۸۰۰ میلیارد ریال و توسعه ۱۶ هکتاری فضای سبز از دیگر اقدامات شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.