stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 387050
  • 25 مرداد 1400 - 19:09
3

تزریق رمدسیویر در بخش سرپایی بیمارستان‌های مشهد میسر شد

تزریق رمدسیویر در بخش سرپایی بیمارستان‌های مشهد میسر شد
خراسان رضوی- دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمامی بیمارستان های دولتی و خصوصی ارائه دهنده خدمات به بیماران کرونایی موظف به راه اندازی کلینیک های درمان سرپایی و تزریق رمدسیویر هستند.
قلم | qalamna.ir :

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از دکتر علی اصغر انجیدنی گزارش داد: کلینیک های سرپایی بیمارستان ها به بیمارانی که پس از ترخیص نیاز به تزریق داروی رمدسیویر دارند، خدمات ارائه می دهند.

وی افزود: بیمارستان های قائم (عج)، امام رضا (ع)، شهید هاشمی نژاد، طالقانی، ۱۷ شهریور، فارابی، شریعتی و سایر بیمارستان های نظامی، خصوصی و خیریه مشهد موظف به راه اندازی کلینیک های سرپایی هستند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: علاوه بر آن مراکز دیگری در بیمارستان ها راه اندازی شده است که به مراجعان سرپایی نیازمند دریافت رمدسیویر خدمات ارائه می دهند که به طور مستمر در حال افزایش است.

وی این مراکز را شامل مراکز بنت الهدی، امام سجاد (ع)، ثامن الائمه (ع) ناجا، ناظران، شمس الشموس، جواد الائمه (ع)، قلب و عروق، رضوی، کلینیک شهدای مدافع سلامت، کلینیک درمان سرپایی ایمانی وابسته به سازمان نظام پزشکی و جهاد دانشگاهی مشهد و کلینیک زائرسرای آستان قدس رضوی برشمرد.

دکتر انجیدنی گفت: با کمک ارگان های دیگر همچون هلال احمر در روزهای آینده به تعداد این مراکز افزوده خواهد شد.

وی افزود:  حدود ۲۰ هزار بیمار سرپایی در این مراکز زیرپوشش قرار گرفتند و خدمات سرپایی و تزریق رمدسیویر را دریافت کردند که این امر نقش موثری در کاهش بار بیمارستان ها و جلوگیری از بستری شدن بیماران داشته است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۴۶۷ هزار و ۱۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۶۵۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۹۸ هزار و ۴۸۳ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون سه میلیون و ۷۵۷ هزار و ۱۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.