stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۷ خرداد , ۱۴۰۳ Monday, 27 May , 2024
  • کد خبر : 387067
  • 25 مرداد 1400 - 19:17
0

انتقاد فرماندار سوادکوه از ناهماهنگی در منع ورود خودروهای غیربومی

انتقاد فرماندار سوادکوه از ناهماهنگی در منع ورود خودروهای غیربومی
قلم | qalamna.ir :

، پس از اعمال ممنوعیت تردد بین استانی در کشور از ساعت ۱۲ دیروز یکشنبه بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا ، ورودی های مازندران در تمامی جهات جغرافیایی استان بسته شد که یکی از آنها محور سوادکوه بود که با برپایی ایستگاه ایست و بازرسی در منطقه گدوک و استقرار نیروهای پلیس و هلال احمر مسدود گردید.

عین الله طالبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود : برای تداوم سفت و سخت جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی لازم است وحدت رویه در ورودی مازندران و در خروجی شهرستان های دماوند و فیروزکوه وجود داشته باشد چون هرگونه ناهماهنگی میان این دو ایستگاه سبب می شود تا حجم عظیمی از خودروهای غیربومی خود را به منطقه گدوک برسانند و در اینجا ترافیک غیرقابل کنترل ایجادد شود.

وی با ابراز تاسف از این که در ایست و بازرسی دماوند و فیروزکوه با خودروهای غیربومی قاطعانه برخورد نمی شود ، توضیح داد : یکی از تبعات نبود وحدت رویه و هماهنگی این می شود که خودروهای غیربومی پس از رد کردن ایستگاه های قبلی یعنی دماوند و فیروزکوه و رساندن خودشان به گدوک ، سطح توقعشان برای ورود به مازندران بالا می رود و با خشونت کلامی با ماموران برخورد و گاهی حتی تهدید می کنند. 

طالبی تاکید کرد : برای جلوگیری از ورود خودروهای پلاک غیربومی به استان مازندران تمام محورها و ایستگاه ها باید هماهنگ باشند تا بتوان بدون فشار به یک ایستگاه و پرهیز از درگیری و ترافیک مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا کرد.

مازندران در سمت غرب و از استان تهران دارای سه ورودی شامل کندوان ، هراز و گدوک است. خودروها برای رسیدن به مازندران از محور گدوک باید شهرستان های دماوند و فیروزکوه را پشت سر بگذارند. طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، ایستگاه های ایست و بازرسی برای منع تردد بین استانی باید در تمامی شهرستان هایی که جاده های بین استانی از آنها عبور می کند ، برپا شود.

بسیاری از شهروندان و مسئولان مازندرانی از این وضعیت گله مند هستند که چگونه خودروهای غیربومی با پشت سر گذاشتن ایستگاه های مختلف در شهرستان های مسیر مانند استان البرز و یا شهرستان های تابعه تهران در محور گدوک و هراز خود را به مبادی ورودی مازندران می رسانند ؟

حجم بالای خودروهای غیربومی در مبادی ورودی مازندران در هراز و گدوک طی دو روز گذشته نشان می دهد که آنها تقریبا بدون کوچکترین مانع در ایست و بازرسی شهرستان های مسیر خود را به ایست و بازرسی منطقه مازندران رساندند. تصاویر و کلیپ هایی که در فضای مجازی طی این مدت منتشر شده نشان می دهد هزاران دستگاه خودرو پس از رسیدن به مبادی ورودی مازندران با سماجت به دنبال ورود به این استان کرونا زده هستند.

گزارش های میدانی خبرنگاران در محورهای هراز و گدوک طی ۲۴ ساعت گذشته و در محور کندوان از عصر روز شنبه هفته جاری نشان می دهد که با وجود تاکید بر عدم مسافرت به مازندران ، همچنان فشار سنگین غیربومی ها برای ورود به مازندران در پشت ایستگاه های ایست و بازرسی وجود دارد و باعث فرسایش توان نیروهای مستقر در منطقه می شود.

باز شدن محور سوادکوه موقتی و به خاطر شرایط جوی بود

اگر چه بعضی گمانه زنی ها در فضای مجازی و واقعی مازندران نشان می دهد که روز گذشته به خاطر فشار بیش از حد غیربومیان و ترافیک سنگین و کوری که در منطقه گدوک ایجاد شده بود در نهایت به باز شدن موقت این محور انجامیده ، اما فرماندار سوادکوه می گوید که این اقدام موقتی به خاطر شرایط جوی بوده است. 

طالبی با تکذیب باز بودن ورودی این شهرستان بر روی خودروهای غیربومی ، گفت : باز شدن محور سوادکوه در روز گذشته موقتی و به خاطر شرایط جوی بود و بعد از آن هم دوباره مسدود شد و همچنان بسته است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا روز گذشته برای ساعاتی محور باز شد ، توضیح داد: دلیل باز کردن محور به مدت حدود یک ساعت شرایط جوی و آب و هوایی بود که البته این بازگشایی موقت با هماهنگی جانشین فرمانده انتظامی استان صورت گرفت.

طالبی توضیح داد : شرایط جوی منطقه در آن زمان نامساعد شد. مه گرفتگی و بارندگی سبب شد تا ضریب ایمنی بسته نگه داشتن محور کاهش یابد و برای حفظ جان ماموران انتظامی و امدادی محور به صورت موقت باز شد.

فرماندار سوادکوه افزود : به محض عادی شدن شرایط آب و هوایی که زمان زیادی نبرد ، محور دوباره بسته شد و از آن زمان تاکنون و تا پایان دوره زمانی تعیین شده از سوی ستاد مقابله با کرونای کشور این محور با هماهنگی نیروی انتظامی، سپاه و هلال احمر بر روی ورود خودروهای پلاک غیربومی بسته می ماند.

وی با اعلام این که از روز گذشته تاکنون صدها دستگاه خودروی غیربومی که قصد ورود به مازندران را داشتند از گدوگ برگشت داده شدند ، گفت : با هماهنگی های به عمل آمده از سوی نیروی انتظامی و پلیس راه ، از جابه جایی مسافر توسط رانندگان تاکسی به این شهرستان هم که عمدتا قصد ورود به دیگر شهرهای مازندران را دارند جلوگیری شده است.

او افزود : از روز گذشته تاکنون به خیلی از رانندگان تاکسی اخطار داده شده و تعدادی از آنها پس از مشاهده سرنشین غیربومی برگشت داده شدند.

طالبی با اعلام این که ورود خودروهای غیربومی به روستاهای شهرستان سوادکوه هم ممنوع است ، گفت : خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته توسط شوراها و پایگاه های مقاومت از ورود خودروهای پلاک غیربومی به روستاها جلوگیری می شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.