stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 387176
  • 26 مرداد 1400 - 19:15
1

ترافیک پایتخت در تعطیلات سراسری ۸۵ درصد کاهش یافت

ترافیک پایتخت در تعطیلات سراسری ۸۵ درصد کاهش یافت
قلم | qalamna.ir :

از روز سه‌شنبه پایگاه خبری پلیس، سردار “محمدحسین حمیدی” اظهار داشت: رصد ترافیک روز نخست تهران نشان می دهد که نزدیک به ۸۵ درصد ترافیک این کلانشهر نسبت به روزهای مشابه خود کاهش داشت و شهر خلوت بود.

وی ابراز داشت: ما این پیش‌بینی را داشته و طرح ترافیک را برداشتیم تا فشاری بر ناوگان حمل و نقل عمومی، اتوبوس‌ها و مترو نداشته باشیم.

حمیدی ادامه داد: مجموعه تمهیدات و تصمیم گیری‌ها در این ایام، ترددها را کاهش داده و امیدواریم که این کاهش موجب پیشگری و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا شود.

وی در خصوص تلاش پلیس راهور تهران بزرگ در راستای نظم‌دهی به مراسم های عزاداری گفت: براساس مصوبات قرار بر این است تا مراسم ها در فضای باز برگزار شود و پلیس بخشی از شبکه معابر را در اختیار عزاداران قرار دهد؛ چرا که نسبت به سنوات قبل، شرایط متفاوتی را داشتیم.

حمیدی افزود: جلساتی که برگزار شد به ما کمک کرد تا نظم خاصی را در این شب‌ها شاهد باشیم و از آنجا که برخی از عزاداری‌ها در ساعات شب و بعضی روزها برگزار می شود، با کمک و همکاری شبانه‌روزی پلیس و اقداماتی همچون چینش مرتب و منظم پارکینگ‌ها، هدایت عزاداران به مسیرهای مورد نظر و ارتقاء ایمنی تردد، این مراسم ها به نحو مطلوب برگزار شد و یک عزاداری منظم را شاهد بودیم.

رئیس پلیس راهور پایتخت همچنین از امکان استفاده از بزرگراه امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی برای پارکینگ خودروهای مراجعان در مراسمات عزاداری خبر داد و گفت: اگر رانندگان با محدودیتی روبرو شدند بدانند که مراسم عزاداری است و با تغییر مسیر با پلیس همکاری کنند.

حمیدی ادامه داد: طی سه روز آینده تعداد عزاداری‌ها بیشتر می‌شود و احتمال می رود در برخی فضاها نماز ظهر عاشورا را شاهد باشیم و در ادامه مراسم شام غریبان را داریم.

وی بیان داشت: در چند روز آینده پلیس با حضور ۱۰۰ درصدی در کنار عزاداران و در سطح معابر حضور می یابد و محدودیت‌های بیشتری را بویژه در معابری که عزاداری صورت می‌گیرد، اعمال خواهیم کرد.

حمیدی تاکید داشت: تردد عابران در اطراف هیات‌های عزاداری به ویژه در ساعات شب می‌تواند زمینه بروز تصادفات را ایجاد کند.

وی اظهار داشت: لباس تیره، تاریکی شب و توجه نداشتن رنندگان می‌تواند حادثه ساز باشد؛ هرچند که تا کنون شرایط خوبی داشتیم و امیدواریم با همراهی بیشتر شهروندان ایام پیش رو را به خوبی سپری کنیم.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.