stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۰ خرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 30 May , 2024
  • کد خبر : 388318
  • 02 شهریور 1400 - 15:31
5

نیکوکاران ۱۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به مردم مشهد اهدا کردند

نیکوکاران ۱۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به مردم مشهد اهدا کردند
خراسان رضوی- ۱۰۰ دستگاه اکسیژن ساز با مشارکت خیریه سیدالکونین و نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد طی مراسمی برای استفاده مردم شهر مشهد اهدا شد.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حسینی مطلق رییس نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: جمعی از شیعیان کشورهای اسلامی لبنان، سوریه، عراق و مصر توسط خیریه سیدالکونین بیش از ۲۰ میلیارد ریال را در اختیار این نهاد قرار دادند تا با همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان، تعداد ۱۰۰ دستگاه اکسیژن ساز تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حسینی مطلق افزود: بر همین اساس مقرر شد تا در چند مرحله دستگاه‌های اکسیژن ساز تهیه و سپس برای هماهنگی در خدمات رسانی نسبت به توزیع و جمع آوری آنها اقدام و سپس در اختیار مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در چند روز گذشته و با همت خیریه سیدالکونین تعداد ۳۰ دستگاه کپسول اکسیژن به ارزش تقریبی هر کدام ۳۲ میلیون ریال تهیه و در اختیار نیازمندان نقاط کمتر برخوردار شهر مشهد قرار گرفت.

طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر روز دوم شهریور ۱۴۰۰، ۷۰۹ نفر در کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و این ویروس بار دیگر یک رکورد جدید تلفات روزانه را به نام خود ثبت کرد.

ویروس کرونا طی مرداد ماه تلفات روزانه را چندین بار جا به جا کرد و ۳۱ مرداد ماه به رکورد بی سابقه مرگ ۶۸۴ تن طی ۲۴ ساعت رسید.

اما با گذشت ۲ روز از شهریور، کرونا نشان داد که قصدی برای عقب نشینی ندارد و درصدد کسب رکوردهای تازه است.

 مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت روز سه شنبه اعلام کرد: مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۳ هزار و ۳۵۷ تن رسیده است.

از دیروز(دوشنبه) تا امروز سه شنبه دوم شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۰ هزار و ۶۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که پنج هزار و ۴۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور نیز به چهار میلیون و ۷۵۶ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.  

تا کنون سه میلیون و ۹۹۳ هزار و ۲۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و هفت هزار و ۷۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۸ میلیون و ۹۳ هزار و ۵۸۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۱۷ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۶۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۷۷۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۳ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۴۳۴ دُز رسید.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.