stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 389252
  • 07 شهریور 1400 - 15:15
5
مدیرکل استاندارد استان همدان اعلام کرد:

معرفی واحدهای غیراستاندارد بتن استان همدان به رسانه ها

معرفی واحدهای غیراستاندارد بتن استان همدان به رسانه ها
همدان- قلمنا- مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: سالانه 20 تا 22 واحد نمونه کشوری انتخاب می شوند که از بین آن ها 2 مورد مربوط به بتن آماده است، بایستی سعی کنیم که استان همدان در این عرصه مطرح شود و افرادی که با برچسب شما کالای بی کیفیتی در این عرصه به مردم می دهند، بایستی به رسانه ها معرفی و عرصه بر آن ها تنگ شود.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، محمد مددی پیش از ظهر امروز در جمع انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و فرآورده های بتنی استان همدان مطرح کرد: بحث استاندارد و استانداردسازی در تمامی حوزه ها مطرح است و به هیچ عنوان متولی آن محدود به یک سازمان خاص نمی تواند باشد.

وی با تاکید بر اینکه استانداردسازی بحثی فرابخشی است و مربوط به یک نهاد خاص نیست، عنوان کرد: با افزایش سطح آگاهی های عمومی بایستی بتوان این بحث را در جامعه طرح موضوع و دنبال نمود.

مدیرکل استاندارد استان همدان ادامه داد: مردم بایستی موضوع استاندارد و استانداردسازی را در دستور کار داشته تا بتوانیم این روند را بهتر و باکیفیت تر به نتیجه برسانیم بدین ترتیب، نیاز است تا تعاملی بهتر از گذشته در این عرصه رقم بخورد و از ظرفیت های مردمی نیز در این عرصه استفاده نمود.

این مسئول با تاکید بر اینکه بایستی سطح آگاهی های مردمی در عرصه استاندارد ارتقا یابد، گفت: در این راستا بایستی تعامل و همکاری و هم افزایی مناسبی بین بخش های دولتی و تشکل های صنفی برقرار شود.

وی با بیان اینکه عدم رعایت برخی از اصول و نکات استاندارد باعث بروز حوادث و ضررهای مالی و جانی می شود، خواستار ارتقای سطح فرهنگی مردم در استفاد از مصالح باکیفیت ساختمانی از سویی و از جهتی دیگر ارتقای کیفیت و استانداردسازی مصالح ساختمانی شد و از فعالیت واحدهای غیر استاندارد نیز در این عرصه ممانعت به عمل آید.

مدیرکل استاندارد استان همدان خاطرنشان کرد: خروجی این تفاهم نامه سازه و ساختمانی با کیفیت و با مصالحی استاندارد خواهد بود و امید است تا بتوانیم با این روند، نقش کالیزور و هماهنگ کننده خود را به خوبی ایفا نماییم.

این مسئول با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های تشکل های بخش خصوصی و صنفی در این عرصه، اظهار کرد: بحث استاندارد موضوعی نیست که بخواهیم آن را با مباحث قضایی و پلیسی پیش ببریم بدین ترتیب، امید است تا با همکاری ها به عمل امده این روند به نحو مناسبی و فارغ از این بحث ها پیش رود.

مددی تاکید کرد: سالانه ۲۰ تا ۲۲ واحد نمونه کشوری انتخاب می شوند که از بین آن ها ۲ مورد مربوط به بتن آماده است، بایستی سعی کنیم که استان همدان در این عرصه مطرح شود و افرادی که با برچسب شما کالای بی کیفیتی در این عرصه به مردم می دهند، بایستی به رسانه ها معرفی و عرصه بر آن ها تنگ شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: تعداد ۱۰ تا ۱۲ واحد در مسیر ابطال پروانه و ۳ تا ۴ واحد در مسیر تعطیل است و دو هفته به آن ها فرصت می دهیم تا روند استانداردسازی و اخذ پروانه را در پیش بگیرند و در صورتی که این روند را طی نکنند اسامی ان ها در اختیار رسانه های استانی و صدا و سیما قرار خواهد گرفت تا مردم نیز این واحدها را بشناسند.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری اداره کل استاندارد استان همدان و انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و فرآورده های بتنی استان همدان منعقد و در این راستا مقرر شد تا همکاری، هماهنگی و هم افزایی در خصوص ساماندهی، استانداردسازی تولید، عرضه، توزیع و مصرف فرآورده بتن آماده در سطح استان همدان انجام پذیرد.

این تفاهم نامه در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و پیام مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و به منظور ساماندهی و نظارت بر استانداردسازی فرآورده بتن آماده استان این تفاهم نامه فی مابین اداره کل استاندارد استان همدان به نمایندگی محمد مددی و انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و فرآورده های بتنی استان همدان به نمایندگی سعید درویشی تنظیم و به امضای طرفین رسید.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.