stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 396567
  • 17 مهر 1400 - 16:51
2
فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی:

هدف پلیس برقراری امنیت پایدار برای آحاد جامعه است

هدف پلیس برقراری امنیت پایدار برای آحاد جامعه است
مرکزی_ قلمنا_ فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: امنیت متعلق به آحاد جامعه است و پلیس به دنبال برقرار کردن امنیت پایدار برای آحاد جامعه است.
قلم | qalamna.ir :

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به اینکه شعارهفته ناجا هوشمندی پلیس، امنیت پایدار است، افزود: در طول یکسال گذشته نیروی انتظامی در دوران کرونا تلاش بسیاری کرد.

وی ابراز کرد: تحقق راهبرد پلیس هوشمند طی دو سال و خصوصا یکسال اخیر در استان مطلوب بوده است بطوری که طی شبانه روز حداقل ۳ هزار تماس فوریتی داریم و ۳۱۱ دوربین نیز در شهرها و جاده ها در حال استفاده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: سامانه کنترل گشت های انتظامی ترافیکی در حال استفاده است و ۶۹ روستا مجهز به دوربین شده است، ضمن اینکه سامانه احراز هویت در پلیس به علاوه ۱۰ در کوتاهترین زمان ممکن انجام می شود و افراد ناشنوا از طریق سامانه پیامکی می توانند نقطه نظرات خود را انتقال داده و از خدمات پلیس بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه اپ پلیس من، بسیاری از خدمات همچون خدمات گذرنامه و تخلفات را ارائه می دهد، اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان استان پایلوت برای برقراری ارتباط با قوه قضائیه رتبه نخست را دارد.

مفخمی شهرستانی در ادامه به برنامه های هفته ناجا اشاره کرد و گفت: در این هفته ۲۲۰برنامه با ۲۹ عنوان اجرایی خواهد شد، ضمن اینکه حدود ۱۴ برنامه ورزشی در حال اجرا داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد طی ۶ ماه و ۱۳ روز سال ۱۴۰۰ نیروی انتظامی استان مرکزی اشاره و اظهار کرد: در طول این مدت سرقت ۲۲درصد افزایش وقوع داشته و سرقت به عنف دو درصد کاهش وقوع و ۴ درصد افزایش کشفیات داشته، سرقت مسلحانه ۱۴درصد کاهش وقوع و سرقت احشام ۳۷ درصد کاهش وقوع را داشته است.

وی افزود: نزاع و درگیری دسته جمعی ۳۵ درصد کاهش و نزاع و درگیری فردی ۶ درصد کاهش داشته، کشفیات مواد مخدر ۲۷ درصد افزایش کشفیات بوده و دستگیری معتادان و خرده فروشان ۲۱ درصد افزایش داشته و دستگیری قاچاقچیان ۲۷ درصد افزایش داشته و شرارت مثل زورگیری باج گیری و چاقوکشی ۳۳ درصد کاهش وقوع داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان ادامه داد: کاهش ۲۵ درصدی وقوع قتل،
کلاهبرداری ۱۹ درصد افزایش وقوع و کشفیات در این حوزه ۲۰ درصد افزایش داشته و کشف کالای قاچاق ۷۲۲ میلیارد ریال کشفیات و ۷۹ درصد افزایش ریالی کشف کالا بوده است.

مفخمی شهرستانی گفت: جرایم سایبری ۱۶ درصد افزایش و کشف این جرایم ۹ درصد افزایش داشته است، ضمن اینکه میزان تردد ها افزایش بعضا تا ۳۰ درصد را داشتیم و ۴درصد افزایش تماس با ۱۱۰ و۷ درصد افزایش منجر به عملیات را داشته ایم.

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.