stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024
  • کد خبر : 396762
  • 18 مهر 1400 - 23:35
4
فرماندار همدان:

۳۰ درصد مردم شهر همدان نسبت به کم آبی حساس اند

۳۰ درصد مردم شهر همدان نسبت به کم آبی حساس اند
همدان- قلمنا- فرماندار همدان گفت: حدود 30 درصد مردم شهرستان نسبت وضعیت فعلی کم آبی حساسیت دارند که لازم است عموم مردم شهرستان از این وضعیت مطلع و همراهی نمایند.
قلم | qalamna.ir :

قلم از همدان، محمدعلی محمدی در کمیته راهبردی مدیریت آب شهرستان همدان گفت: با وضعیت خاصی که به دنبال کاهش ۴۰ درصدی نزولات آسمانی و کمبود منابع آب مواجهیم حداکثر تلاش به منظور به حداقل رساندن قطع شدن آب مشترکان در حال انجام است.

وی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی گسترده و مطلع نمودن عموم مردم از وضعیت خاص منابع آب و احتمال قطع طولانی مدت آب در صورت عدم کاهش میزان مصرف، افزود: حدود ۳۰ درصد مردم شهرستان نسبت وضعیت فعلی کم آبی حساسیت دارند که لازم است عموم مردم شهرستان از این وضعیت مطلع و همراهی نمایند.

فرماندار همدان با بیان اینکه هم اکنون با کاهش چشمگیر منابع آب سد اکباتان بهره برداری از چندین حلقه چاه آب در اختیار و اجاره ای در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: با توجه به اتمام فصل زراعی انتقال روان آب ها از سرشاخه ها مد نظر قرار گرفته است.

محمدی با بیان اینکه تامین آب اضطراری از طریق اجاره چاه های کشاورزی بخش خصوصی تنها راهکار پیش روی ما در شرایط فعلی است، تصریح کرد: ضمن اعتمادسازی و انعقاد قرارداد با کشاورزان باید در این راستا اقدامات فوری انجام شود.

وی با اشاره به قانون توزیع عادلانه آب و مدیریت بحران تصریح کرد: با هماهنگی مراجع قضایی و شورای تامین استان هماهنگی لازم در این زمینه بعمل آمده است اما اولویت باید اغناسازی و جلب همکاری بهره برداران چاه های کشاورزی شناسایی شده باشد.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.