سخنگوی شورای شهر اراک در این آیین گفت: هفته اراک متعلق به همه اراکی ها، نهاد ها و مدیران است که بارش به لحاظ بودجه و اجرا بر دوش شهرداری و شورا سنگینی کرد که این موضوع بی تفاوتی را می رساند و رسانه ها باید آن را مطالبه گری کنند.
عباس خسروانی با بیان اینکه شهرداری برخی از وظایف قانونیش فرهنگی و اجتماعی است، افزود: رویدادهای فرهنگی و هنری در دنیا به یک روال مدیریتی تبدیل شده است و اگر چه ظاهرا مبلغی برای آنها هزینه می شود اما بازخورد و آورده های اقتصادی آن بیشتر است.
وی ابراز کرد: باید چهره جذابی از شهر اراک معرفی کنیم تا سرمایه گذار بیاید و یکی از راهکارهایش برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری است.
سخنگوی شواری شهر اراک در پایان یادآور شد: اگر به دنبال برندسازی و درآمدزایی هستیم باید نگاه غلط هزینه بر بودن برنامه های فرهنگی و هنری را حذف کنیم و توجه به ذائقه مردم اراک که جایش خالی است را در اجرای این برنامه ها لحاظ کنیم.