stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 402867
  • 23 آبان 1400 - 15:05
0
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

نمره قابل قبولی در آمایش سرزمین کسب نکرده‌ایم

نمره قابل قبولی در آمایش سرزمین کسب نکرده‌ایم
مرکزی_ قلمنا_ نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: نمره قابل قبولی در آمایش سرزمین کسب نکرده‌ایم.
قلم | qalamna.ir :

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در کمیسیون تخصصی «حکمت اسلامی و تعالی معماری و شهرسازی» نخستین همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی با محورهای اصول و بنیان‌های عمران معماری و شهرسازی اسلامی، نظریه‌های حکمت عمران فلسفه و حکمت عمران معماری و شهرسازی شناخت‌شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی که بصورت مجازی برگزار شد، با برشمردن ویژگی‌های معماری اسلامی از منظر قرآن کریم تأکید کرد: شهری با ساخت و ساز مناسب به امنیت، احساس امنیت و امان مردم منتهی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ابراز کرد: در آیاتی از قرآن کریم عنوان شده که شهری با ساخت و ساز مناسب به امنیت، احساس امنیت و امان مردم منتهی می‌شود.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی افزود: از دیگر ویژگی‌های شهر مناسب در قرآن، اطمینان است که آرامش همه‌جانبه فکری، روحی و اخلاقی در آن حاکم باشد و تجارت در آن شهر منجر به ایجاد رفاه و آسایش برای مردم شود.

وی اضافه کرد: در سوره کهف تدابیر ذوالقرنین بسیار روشن است، همچنین زندگی داود پیامبر و ساختن مسجد اقصی نمونه‌هایی از فرهنگ و تمدن‌سازی است، بنابراین در معارف دینی و روایات این اصول وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی یادآور شد: آنچه کشور به آن نیاز دارد آمایش سرزمین است که در این زمینه نمره قابل قبولی کسب نکرده‌ایم.

دری نجف‌آبادی یادآور شد: لازم نیست نفت و گاز را به مناطق دیگر بیاوریم یا پالایشگاه و پتروشیمی در مناطق دیگر بسازیم؛ بلکه باید جمعیت را به آن مناطق بیاوریم. به‌عنوان مثال در اراک بهترین و مرغوب‌ترین زمین استان را از بین برده و آب آشامیدنی را آلوده کرده‌ایم، درحالی که این منطق برنامه‌ریزی و عقل مدیریت نیست یا اینکه فرودگاه را در کنار فاضلاب ساخته‌ایم که این هدر دادن سرمایه ملی است.

وی اضافه کرد: آمایش سرزمین جزء واجب‌ترین‌ها است و زمین‌های مرغوب کشاورزی نباید تبدیل به ساخت و ساز شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تبیین کرد: باید زمین‌های غیرمرغوب را برای ساخت و ساز و زمین‌های مرغوب را برای کشاورزی انتخاب کنیم.

دری‌نجف‌آبادی متذکر شد: قبل از هر اقدامی باید سلامت‌سنجی، بهداشت‌سنجی و آرامش‌سنجی را در تمام زوایا و لایه‌های آن ببینیم.

وی مطرح کرد: در شهرسازی باید عدالت و رفاه عمومی کنار سلامت، امنیت و آرامش در نظر گرفته شود و اخوت، برادری، صفا و صمیمیت در شهرها و روستاها باید افزایش یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی یادآور شد: شهرهای ما کمال‌خواه هستند و باید در آن یاد خدا باشد؛ نه ظلم و بی‌انصافی، چراکه مبانی دینی ما روی این نکات تأثیر دارد.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.