stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۴ خرداد , ۱۴۰۳ Monday, 3 June , 2024
  • کد خبر : 404317
  • 01 آذر 1400 - 17:07
0

تصادفات فوتی در خراسان جنوبی افزایش یافت

تصادفات فوتی در خراسان جنوبی افزایش یافت
قلم | qalamna.ir :

سردار ناصر فرشید روز دوشنبه در آیین رزمایش طرح ترافیکی زمستان پلیس راه و دستگاه‌های امدادرسان خراسان جنوبی افزود: در طول سال طرح‌های مختلف ترافیکی نوروزی، تابستان و زمستانی اجرایی می‌شود اما افزایش حوادث جاده‌ای اصلی‌ترین دغدغه خدمتگزاران مرتبط با محورهای مواصلاتی استان است.

وی گفت: در هفت ماه گذشته ۳۲ میلیون تردد وسایل نقلیه در استان خراسان جنوبی با ۹ درصد افزایش به ثبت رسیده است که امیدواریم نتیجه این طرح‌ها ایمنی و سلامت مردم را به همراه داشته باشد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: استان خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و در این پهنه وسیع حوادث مختلفی به وقوع می‌پیوندد که یکی از دغدغه‌های مسوولان و پلیس نه فقط در طرح زمستانی بلکه تمامی روزهای سال تصادف‌ها و آمار مربوط به مجروحان و فوتی‌ها است.

وی اظهار داشت: سعی و تلاش پلیس با اجرای طرح‌های مختلف در محورهای مواصلاتی استان برای به حداقل رساندن تصادفات و خسارات آنهاست.

سردار فرشید از حضور پلیس در محورهای صعب‌العبور و گردنه‌های برف‌گیر در فصل زمستان خبر داد و گفت: از هیچ تلاشی برای خدمت‌رسانی به مسافران و کاهش تصادفات کوتاهی نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: برای کاهش تصادفات، رانندگان باید به مقررات راهنمایی و رانندگی و حقوق دیگران احترام بگذارند و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در زمینه رانندگی باید فرهنگ‌سازی شود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با درخواست همکاری رانندگان با متولیان طرح ترافیکی زمستانه افزود: تمامی نیروها و امکانات در جاده‌ها در خدمت مردم است.

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد تصادفات از نوع واژگونی خودرو به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده است گفت: رانندگان در طول مسیر باید زمان را مدیریت کنند تا شاهد عجله و حادثه نباشیم.

سردار فرشید افزود: احتمال تمدید طرح ترافیکی زمستانی با توجه به شرایط جوی وجود دارد و امیدواریم شاهد هیچ‌ حادثه تلخ و ناگواری نباشیم.

با توجه به بارش‌های زودهنگام طرح زمستانی نگهداری و ایمنی راه‌ها در سال جاری با همکاری دستگاه‌های امدادرسان ۲۰ روز زودتر آغاز شد و علاوه بر پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و امداد هوایی نیز در این رزمایش حضور دارند.

۱۷ هزار و ‌۷۰۰ کیلومتر طول راه‌های خراسان جنوبی است و این استان با ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع وسعت چند کریدور و محور اصلی کشور را پوشش می‌دهد.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.