stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 406571
  • 16 آذر 1400 - 14:04
3

استاندار خوزستان بر استفاده از آبیاری قطره ای و روش های نوین آبیاری برای مدیریت مصرف آب و افزایش تولید کشاورزی تاکید کرد

استاندار خوزستان بر استفاده از آبیاری قطره ای و روش های نوین آبیاری برای مدیریت مصرف آب و افزایش تولید کشاورزی تاکید کرد
خوزستان - استاندار خوزستان کرد: با آبیاری قطره ها و روش های نوین آبیاری قادر خواهیم بود با مصرف آب کمتر تولید بیشتری در بخش کشاورزی داشته باشیم.
قلم | qalamna.ir :

نشست ستاد اقتصاد مقاومتی روز دوشنبه به ریاست دکتر صادق خلیلیان استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در پایان این نشست توضیح داد: اقتصاد مقاومتی در حقیقت به معنی به کارگیری فناوری‌های جدید و ایده های نو در اقتصاد است و اینکه به چه شکل ما اقتصاد را دانش بنیان کنیم و به چه شکل از ظرفیت‌های متنوع اقتصادمان با تکیه بر توانایی های داخل استفاده کنیم تا بتوانیم یک اقتصاد پیش رو و بدون وابستگی به خارج داشته باشیم.

وی افزود: با تحقق اقتصاد مقاومتی طبیعتاً به توسعه اقتصادی پایدار دست پیدا میکنیم؛ در اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد نوین رو به جلو را میبینیم که از همه ظرفیت‌ها و فناوری‌ها استفاده میکند و دانش‌بنیان است.

خلیلیان با بیان اینکه بناست در چارچوب اقتصاد مقاومتی  برنامه ای در قالب برنامه هفتم توسعه برای استان تدوین شود گفت: در این راستا امروز در بخش کشاورزی، بحث آبیاری های نوین را با توجه به شرایط خشکسالی که امسال با آن مواجه شده ایم و شرایط اقتصاد کشاورزی ما تحت تاثیر خشکسالی و کم‌آبی قرار گرفته داشتیم.

استاندار خوزستان اظهار داشت: بایست بتوانیم به بهترین شکل از آب موجودی که در اختیار داریم بیشترین بهره برداری را در بخش کشاورزی داشته باشیم تا بتوانیم تولید بیشتری داشته باشیم که بخش عمده‌ای از نیاز کشور را انشاالله امسال بتوانیم به بهترین شکل تامین کنیم و برنامه ریزی که ما انجام دادیم این هست که بتوانیم سهم بیشتری از اراضی را تحت کشت آبیاری قطره ای ببریم.

وی ادامه داد: با آبیاری قطره ها و روش های نوین آبیاری قادر خواهیم بود با مصرف آب کمتر تولید بیشتری در بخش کشاورزی داشته باشیم. از طرف دیگر یکی از ظرفیت‌های استان ما بحث نخیلات هست که ما بتوانیم توسعه نخیلات را هم داشته باشیم که امروز جزو دستور کار جلسه اقتصاد مقاومتی بود.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد: انشالله بتونیم در برنامه های آتی هم به همین ترتیب بخش های دیگر را هم مورد توجه قرار بدیم و بتوانیم توسعه اشتغال را داشته باشیم.

 
هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.