stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 406818
  • 17 آذر 1400 - 16:38
3
رییس دانشکده پرستاری اراک:

۷۳ نفر در سال جاری از رشته پرستاری در استان مرکزی فارغ التحصیل شده اند

۷۳ نفر در سال جاری از رشته پرستاری در استان مرکزی فارغ التحصیل شده اند
مرکزی_ قلمنا_ رییس دانشکده پرستاری اراک با اشاره به اینکه ۷۳ نفر در سال جاری از رشته پرستاری فارغ التحصیل شده اند، گفت: ۴۸  دانشجو در تابستان و ۳۵ نفر دیگر هم در پایان ترم مهرماه سالجاری از رشته پرستاری فارغ التحصیل شده اند.
قلم | qalamna.ir :

دکتر محبوبه سجادی بیان کرد: دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک ۱۵ عضو هیئت علمی، ۳ دانشیار، ۵ استادیار، ۱ استاد و ۲ نفر ضریب k دارد.

وی افزود: همچنین در مجموع ۲۷۰ نفر دانشجوی پرستاری که از این تعداد ۷۸ نفر دانشجوی اطاق عمل  هستند در این دانشکده مشغول به تحصیل اند.

رییس دانشکده پرستاری اراک، ضمن اشاره به اینکه ۷۶ دانشجوی ارشد نیز در حال تحصیل اند، یادآور شد: امسال دانشجوی دکترا و جذب هیت علمی صورت نگرفته ولی سه نفر به صورت طرح تعهد جذب شده و در حال فعالیت هستند.

سجادی گفت: تعلیم و تربیت نیروی انسانی متخصص، مومن، متعهد، انقلابی، نوآور و حرفه ای است که قادر به پیش بینی نیازهای بهداشتی رو به رشد جامعه بوده و با تکیه بر دانش جهانی، در چهارچوب مقتضیات و فرهنگ جامعه، راهکارهای مناسب ارائه داده و در این راه پیشرو باشند.

رییس دانشکده پرستاری اراک افزود: رشته پرستاری یکی از رشته های کلیدی زیر گروه پزشکی محسوب می شود و متخصصین این رشته هم باید بتوانند مهارت های عملی بالایی داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: پرستاری رابط بین پزشک و بیمار است و باید بتواند از نظر روانی هم بیمار و هم همراه بیمار را حمایت و پوشش دهد و همین سختی کار پرستاری را دوچندان می کند.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.