stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
  • کد خبر : 407803
  • 23 آذر 1400 - 17:05
0

فرمانده انتظامی کرمان: شاخص اقتدار پلیس باید مبتنی بر پژوهش باشد

فرمانده انتظامی کرمان: شاخص اقتدار پلیس باید مبتنی بر پژوهش باشد
قلم | qalamna.ir :

سردار عبدالرضا ناظری روز سه شنبه در نشست هم اندیشی نیروی انتظامی و دانشگاه های استان کرمان افزود: آنچه امروز ما را در دنیا سربلند می‌کند به‌طور قطع اقتدار مبتنی بر علم و دانش است.

به گفته وی امروز پلیس هوشمند کرمان ظرفیت بالایی در منطقه ایجاد کرده است؛ همچنین زمینه و ظرفیت‌ علمی استادان و دانشگاه ها بر ستون نظم و امنیت استوار است زیرا استادان دانشگاه های ما اگر امنیت‌ نداشته باشند، کارایی هم در کلاس درس نخواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به بعد دیگر ارتباط دانشگاه با دستگاه انتظامی گفت: برخی قربانیان جرم ما امروز دانشجویان هستند و این سرمایه گسترده که می تواند ایران را به قله های علمی هدایت کند خود قربانی جرم می شود.

وی تصریح کرد: ناجا بر آفرینش اقتدار مبتنی بر دانش و پژوهش تاکید دارد و اکنون که ساختار ناجا در کشور ارتقا یافته، جایگاهی ویژه در بین پژوهشگاه ها پیدا کرده است؛ لذا در صورتی که اقدامات پژوهشی مبتنی بر علم و دانش بومی در کرمان باشد به اجرای ماموریت های ما نیز کمک می کند.

سردار ناظری با بیان اینکه نیروی انتظامی استان کرمان در آخرین ارزیابی ناجا رتبه برتر کشور را کسب کرد و به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح مورد تقدیر قرار گرفت اظهارداشت: به برکت همکاری و همراهی شما دانشگاهیان، تمامی موضوعات بخوبی در کرمان رصد و اقدام می شود و در این زمینه همکاری خوبی می‌تواند در سال‌های آتی رقم بخورد.

نقش دانشگاه در کاهش جرایم کرمان

فرماندهی انتظامی استان کرمان در ادامه با اشاره به نقش دانشگاه در کاهش جرایم گفت: دانش و پژوهش زیرساخت نظم و امنیت استان کرمان است و اکنون این حوزه در استان جایگاهی ویژه دارد؛ فراوانی تلفات رانندگی استان و نیز ترانزیت ۶۰ درصد مواد مخدر کشور از کرمان از جمله موارد مهمی است که باید به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: انواع قاچاق انسان، سلاح، کالا و مواد مخدر در استان کرمان وجود دارد که باید از ظرفیت دانشجویان و استادان دانشگاه در این عرصه بهره برداری شود؛ ضمن اینکه باید نسخه علمی برای برخورد با مجرمان در کرمان تعریف شود که در صورت موفقیت، آن را به عنوان نظریه علمی به سایر مناطق نیز معرفی کرد.

سردار ناظری افزود: با همکاری و همراهی دانشجویان می توانیم تولید نظریات علمی در عرصه نظم و امنیت داشته باشیم، کاری که سردار دل ها انجام داد؛ اگر سردار سلیمانی در سوریه مقابل تروریسم نمی‌ایستاد جنگ به داخل ایران کشیده می شد.

وی بیان داشت: توصیه به توسعه علم و پژوهش محور اصلی در تفاهم‌نامه بین نیروی انتظامی استان کرمان و هفت دانشگاه استان است و ناجا با آرامش بستر فعالیت های مختلف را ایجاد کرده که به برکت مجاهدت ها و جوانانی است که در این حوزه ها تلاش می کنند این توفیقات حاصل شده است.

فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: هیات های اندیشه ورز در دفتر تحقیقات نیروی انتظامی کرمان فعالیت های علمی را در کمیسیون های تخصصی پیگیری کنند که به حل مسائل موجود می‌انجامد؛ در حوزه ترافیک، پلیس آگاهی و فضای مجازی جای کار وجود دارد لذا اساتید مرتبط با رشته های مورد درخواست ما معرفی شوند.

وی با بیان اینکه اکنون چندین دستگاه در حوزه سوانح رانندگی فعال هستند، عنوان کرد: موضوعات پژوهشی می تواند معافیت از سربازی را در سطح دکتری و کسر خدمت را با انجام فعالیت های پژوهشی به همراه داشته باشد.

سردار ناظری ابراز داشت: همچنین آموزش در رشته های مورد نیاز پلیس کرمان با همکاری مراکز علمی- کاربردی استان ارائه شود که ظرفیت اشتغال رشته های پلیسی مورد نیاز استان را تکمیل کنیم؛ این افراد می توانند در مجموعه‌های مختلف انتظامی نیز به کار گرفته شوند.

وی افزود: ناهماهنگی‌ها را با انجام اقدامات علمی مرتفع کنیم و بخشی از امور به برخورد با جرایم سازمان یافته اختصاص یابد؛ به طور قطع این فرماندهی در این حوزه ها هم همچنان جانفشانی می کند اما قطعا آسیب پلیس هم با اقدامات پژوهشی مبتنی بر علم و دانش در این حوزه ها کمتر خواهد بود. 

سردار ناظری خاطرنشان کرد: ساختار کل ناجا با عنایت فرماندهی کل قوا، ارتقا یافت و این ارگان از یک نیرو تبدیل به فرماندهی کل شد و اکنون در سطح سپاه و ارتش قرار گرفته است؛ لذا ارتقای جایگاه ناجا قطعا خدمت رسانی را افزایش می دهد.

پای صحبت دانشگاهیان

محمد طاهر رییس دانشگاه شهید باهنر و نیز معین دانشگاه های استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه تداد موسسات اموزش عالی استان ۱۲۵ موسسه در سال ۹۵ بود که سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ مورد کاهش یافته، تعداد دانشجویان استان کرمان را ۱۵۶ هزار نفر در سال ۹۵ عنوان کرد که امسال به ۱۰۰ هزار دانشجو رسدیه است.

وی موقعیت علمی استان را در حوزه های علمی تشریح کرد و با اشاره به شاخص های بین المللی دانشگاه های استان کرمان گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بین ۷۲ دانشگاه جامع کشور قرار گرفته است.

طاهر در ادامه با اشاره به چالش های استان کرمان گفت: مهاجرت استعدادهای برتر به تهران، کاهش تقاضا برای دوره های تحصیلات تکمیلی، مشکلات معیشتی اعضای هیات علمی و نداشتن همراهی برخی اعضای هیات علمی با برنامه بهینه سازی دانشگاه از معضلات دانشگاه های استان کرمان است.

همچنین حمید رضا رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همکاری نیروی انتظامی و دانشگاه های علوم پزشکی بر کسی پوشیده نیست، دانشگاه ها در رفع مشکلات جامعه اقدام می کنند و ما در حوزه های مسائل اجتماعی، ترافیکی و مراکز تحقیقاتی اعلام آمادگی همکاری با نیروی انتظامی می کنیم.

 در این نشست تفاهم نامه همکاری هفت دانشگاه استان با فرماندهی انتظامی کرمان منعقد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.