stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 40808
  • 15 فروردین 1399 - 17:47
4

قطع حلقه سرایت کرونا با برنامه ریزی امکان پذیر است

قطع حلقه سرایت کرونا با برنامه ریزی امکان پذیر است

سرپرست جمعیت هلال احمر گفت: یکی از ایراداتی که در دو هفته اخیر از هلال احمر گرفته می‌شد این بود که با توجه به ظرفیتی که هلال احمر در خصوص کارخانجات و تولیدات دارو خیلی فعال نبود، اما رایزنی‌های خوبی انجام شده و تولید ماسک به شرایط خوبی از جمله ۱۰ هزار تولید روزانه و اسپری و ژل ضدعفونی کننده رسیده است.

قلم | qalamna.ir :

دکتر کریم همتی در جلسه ارتباط مسقیمی که بین قرار گاه مرکزی مبارزه با بیماری کرونای جمعیت هلال احمر با استان‌های کشور برقرار شد، اظهار کرد: کرونا امروز بلای کشور ما و کل دنیا است شاید در یک قرن اخیر تنها موردی باشد که تبدیل به پاندمی شده و صدها کشور را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: از سوی جمعیت هلال احمر نیز اقداماتی به صورت جسته و گریخته انجام شده است؛ سایت‌های مختلفی راه اندازی شده، در غربالگری مردم شرکت کردیم، نکات آموزش ارائه شده است و طبیعتا آن بخشی که در توان استان‌ها و تهران بوده انجام شده است اما به خاطر وضعیتی که هلال احمر داشت آن طور که باید نشانی از هلال احمر نبود.

همتی با تاکید بر اینکه بار این بیماری سنگین است گفت:‌ این بار نه از عهده کل وزارت بهداشت و نه از عهده کل دولت بر می‌آید. حالا که ملاحظه کردید کل نظام به کمک وزارت بهداشت به عنوان مسئول قرارگاه آمده‌اند و هلال احمر نیز به عنوان ماهیت ذاتی که دارد باید در این زمینه گام بیشتری بردارد. طی چند روز گذشته اخبار و اطلاعات حول آموزش هایی بود که ارایه می شود، اما از امروز وزیر بهداشت به عنوان مسئول قرارگاه، ابلاغی را برای بنده ارسال کردند که به عنوان مسئول هماهنگ کننده ورودی و خروجی های شهر با هماهنگی پلیس راه، دانشگاه های علوم پزشکی و دستگاه های درگیر فعالیت کنم. این کار در شرایطی انجام خواهد شد که کمتر از ۴۸ ساعت از قبول مسئولیت می‌گذرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر با بیان اینکه شاید یک برنامه ریزی خوب موجب شود که با قطع حلقه سرایت بیماری کار را کم کنیم، ادامه داد: آقای رییس جمهور نیز بر این موضوع تاکید داشتند که مردم در جایگاه هایی که به این کار اختصاص داده خواهد شد معطل نشوند. چرا که به علت شرایط ممکن است آستانه تحمل افراد پایین آمده باشد. بنابراین تیم های ما باید به اندازه کافی باشند و اقدامات ما در اسرع وقت انجام شود.

همتی افزود: طبیعتا افرادی می‌خواهند بعد از غربالگری در محورهای مواصلاتی به مسیر خود ادامه دهند که باید نشان یا لیبلی داشته باشند که وسایل نقلیه آنها غربالگری شده است. این اقدامات کمک می‌کند که ما حلقه بیماری را قطع کنیم. همچنین از دوستان استدعا دارم از وسایل حفاظت شخصی استفاده کنند که دچار بیماری نشوند.

وی گفت: یکی از ایراداتی که در دو هفته اخیر از هلال احمر گرفته می‌شد این بود که با توجه به ظرفیتی که هلال احمر در خصوص کارخانجات و تولیدات دارو خیلی فعال نبود، اما رایزنی‌های خوبی انجام شده و تولید ماسک به شرایط خوبی از جمله ۱۰ هزار تولید روزانه و اسپری و ژل ضدعفونی کننده رسیده است.

وی افزود: خبر خوب دیگر این است که یک سری پارچه به هلال اهدا شده که در همین راستا یک میلیون دست “گان” از سوی سازمان هلال احمر تولید خواهد شد که تأییدیه آن دریافت شده و در اختیار وزارت بهداشت قرار داده خواهد شد. بنابراین جا دارد از دوستان سازمان داوطلبان و خیرین تقدیر و تشکر کنیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر اظهار کرد: درباره واردات داروهای مرتبط با درمان کرونا نیز به جد پیگیر هستیم و حدود ۲ میلیون قرص در روزهای پیش رو وارد خواهد شد. دپوی قابل قبولی باید در داروخانه های هلال احمر داشته باشیم و در بحث رایزنی‌هایی که با تولید کننده داریم دپوی قابل قبولی وجود دارد و نگرانی هایی که روز های اول وجود داشت در حال برطرف شدن است. کمک خوبی را هم دوستان بین الملل از دوستان چین دریافت کردند. هم اکنون نیز رایزنی هایی با کشور چین دارند که این کمک ها ادامه داشته باشند.

وی ادامه داد: کانال خوبی است و با توجه به اینکه در دوران شروع بحران جمعیت هلال احمر کمکی را به کشور چین داشتند، آن ها هم در حال کمک رسانی هستند. این رایزنی ها ادامه دارد یک کمکی هم قرار است کشور قطر وارد شود که با همکاری وزارت بهداشت رایزنی هایش هم انجام می‌شود برخی از کشور ها قول دادند که کمک کنند و صلیب سرخ هم قرار است بالغ بر ۱۰ میلیون دلار به کشورهای درگیر کمک کنند.

همتی اظهار کرد: وزیر بهداشت درخواست داشتند انبارهایی در اختیارشان قرار بگیرد که سه انبار را فراهم کردیم که تمام کمک‌های بین المللی را در این انبارها نگهداری کنیم. در این ۱۱ استان هم به طور خاص مبادی ورودی و خروجی را دایر خواهیم کرد.

وی با اشاره به احتمال وقوع سیل در سال آینده گفت: ممکن است بحث سیل و حوادث طبیعی را نیز داشته باشیم و فراموش نکردیم که سال گذشته درگیر سیل‌های سهمگین شدیم و باید امسال نیز آمادگی داشته باشیم تا اگر این اتفاق افتاد به آن پاسخ مناسبی بدهیم. اگر قرار است در جمعیت هلال احمر اتفاق خاصی بیفتد؛ برای ارتقاء در هر سطحی باید برنامه داشته باشیم تا به ارتقاء جمعیت کمک کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.