stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 408920
  • 30 آذر 1400 - 18:16
0

باند سارقان داخل خودرو در بیرجند متلاشی شد

باند سارقان داخل خودرو در بیرجند متلاشی شد
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ علیرضا فولادی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با وقوع سرقت‌های خرد متعدد در شهرستان بیرجند، موضوع به‌صورت ویژه پیگیری شد و شناسایی سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و پلیسی باند پنج نفره را که در سرقت محتویات خودرو در شهرستان بیرجند فعال بود، شناسایی کردند و آنان را تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند افزود: با هماهنگی مقام قضایی در عملیات غافلگیرانه اعضای این باند که شامل چهار سارق و یک مالخر بودند، دستگیر شدند و متهمان به ۵۳ فقره سرقت اعتراف کردند.

وی ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۸۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: اموال سرقتی به مالک آنها تحویل شده است.

رشد ۱۵ درصدی سرقت در بیرجند

سرهنگ فولادی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون سرقت‌ها در شهرستان بیرجند نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: اگرچه شاهد رشد سرقت در سال جاری بودیم اما با تلاش ماموران انتظامی در این مدت کشف سرقت‌ها ۲۳ درصد و دستگیری سارقان نیز ۳۷ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند با بیان اینکه سرقت از اماکن خصوصی و خودرو در صدر سرقت‌ها قرار دارد افزود: انتظار می‌رود شهروندان نسبت به حفاظ، نرده و نصب دوربین‌های مداربسته در اماکن خصوصی اقدام کنند و اجازه ندهند سارقان به راحتی وارد ساختمان آنان شوند.

وی نصب دوربین و حضور نگهبان به صورت مداوم در مجموعه کارگاهی را در پیشگیری از جرم بسیار موثر دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه خودرو پراید از ایمنی پایین برخوردار است باید شهروندان با نصب دزدگیر و قفل فرمان خودروها را ایمن کنند.

سرهنگ فولادی گفت: سارقان در بیشتر موارد در کمین خودروهایی قرار دارند که صاحبان آنها بدون رعایت نکات ایمنی، خودروهای خود را در مکانی خلوت و تاریک پارک می‌کنند.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.