stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 409440
  • 04 دی 1400 - 20:37
4

آغاز به کار نمایشگاه سوگواره حدیث غربت از ۶ دی ماه

آغاز به کار نمایشگاه سوگواره حدیث غربت از ۶ دی ماه
مدیر مجموعه سوگواره حدیث غربت گفت: نمایشگاه «سوگواره حدیث غربت» از ۶ دی ماه آغاز به کار می کند و تا ۱۶ دی ماه ادامه دارد.
قلم | qalamna.ir :

قلمنا قم، سید محمد جدا در جمع خبرنگاران بیان داشت: امسال برای پانزدهمین سال، سوگواره حدیث غربت با عنوان «نمایشگاه فاطمی» و «کوچه های بنی هاشم» برای علاقمندان در معرض نمایش قرار می گیرد.

او با بیان اینکه این سوگواره از روز دوشنبه ۶ دی ماه با حضور هیئات مذهبی و ذاکرین اهل بیت(ع) افتتاح می شود، گفت: از ابتدای درب ورودی نمایشگاه، بحث ولادت حضرت زهرا(س)، مقام ایشان و واقعه خیبر به نمایش درآمده و تا اواخر نمایشگاه توسط راویان، مطالب به مردم توضیح داده می شود.

مدیر مجموعه سوگواره حدیث غربت اضافه کرد: ماجرای فدک، غدیر خم، محل تدفین حضرت رسول(ص)، سقیفه بنی ساعده، مسجدالنبی، بستر حضرت زهرا، ایوان کار ایشان، محل غسل شبانه، تدفین و تشییع شبانه، بیت الاحزان، واقعه احد و واقعه عاشورا، محل مسموم شدن امام حسن مجتبی(س) و تیرباران پیکر مطهر آن حضرت از جمله موضوعات این نمایشگاه به حساب می آید.

او تاکید کرد:مراسم روضه از ساعت ۲۱:۳۰ در محل نمایشگاه برقرار است، همچنین نمایشگاه کتاب با تخفیف ۷۰ درصدی برای سادات و ۵۰ درصدی برای سایرین دایر خواهد بود.

جدا اضافه کرد: هر شب حدود ۲۵ دیگ برای طبخ غذا بار گذاشته و بین مردم توزیع خواهد شد، همچنین از روز ۹ دی ماه تئاتر فاطمیه هم راه اندازی می شود که ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ و ۲۰ الی ۲۱:۳۰ دو سانس تئاتر خواهد بود.

او مطرح کرد: طبق سنوات گذشته دسته بزرگ سادات بنی الزهرا روز ۱۶ دی ماه مصادف با روز شهادت حضرت زهرا به سمت حرم مطهر حرکت خواهند کرد.

مدیر مجموعه سوگواره حدیث غربت با بیان اینکه بازدیدکنندگان از ساعت ۱۶ الی ۲۲ می توانند در این سوگواره شرکت کنند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مجموع ۱۰ شب بیش از ۲۰۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

جدا تصریح کرد: ساعت ۱۶ که آغاز این نمایشگاه است، با صدای دمام آغاز و ساعت ۱۱ با صدای نقاره این نمایشگاه به کار خود پایان می دهد.

هشتگ: , , , , , , ,
  • خبرنگار زهرا رحمتی وند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.