stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 409741
  • 06 دی 1400 - 21:03
3
با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان؛

آیین افتتاحیه دوره تربیت مربی مهدویت در اهواز برگزار شد

آیین افتتاحیه دوره تربیت مربی مهدویت در اهواز برگزار شد
خوزستان - مراسم افتتاحیه دوره تربیت مربی مهدویت ویژه طلاب، روز ۵ دی‌ماه با حضور شرکت‌کنندگان دوره و جمعی از مسئولان حوزوی اهواز برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در آغاز این مراسم به فرازی از دعای ندبه: «وَ أَعِنَّا عَلَی تَأْدِیَهِ حُقُوقِهِ إِلَیْهِ» اشاره کرد و گفت: یکی از حقوقی که امام زمان(عج) بر گردن ما دارد، زمینه‌سازی برای حکومت جهانی حضرت است. حق معرفت، حق محبت، حق اطاعت، حق ولایت، حق رزق، حق وجود و حق بقا از جمله حقوق دیگر حضرت ولی‌عصر(عج) بر گردن ما است.

وی اظهار کرد: همان‌گونه که غیبت امام زمان(عج) تدریجی بود و در ابتدا غیبت صغری و سپس غیبت کبری رخ داد، ظهور حضرت نیز تدریجی بوده و طلوع فجر انقلاب اسلامی مقدمه‌ ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است. این انقلاب وظیفه‌ بسترسازی برای حکومت جهانی آن حضرت را بر عهده دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان اینکه حضرت مأموریت مهمی بر گردن ما شیعیان گذاشته و باید تمام تلاش خود را در امر مهدویت انجام دهیم، افزود: برگزاری دوره تربیت مربی مهدویت کار بسیار خوبی است و باید سعی شود از دانش‌آموختگان این دوره در مقام دفع و رفع شبهات استفاده کرد.

موسوی‌فرد گفت: در مقام دفع شبهه، باید سعی شود جامعه را در مقابل جریان‌های انحرافی مصون کرد، به نحوی که دشمن نتواند در ذهن جوانان ما رسوخ کند و در مقام رفع شبهه نیز باید عالمانه به شبهات پاسخ داد، به گونه‌ای که طرف مقابل را قانع کنیم.

گفتنی است؛ دوره تربیت مربی مهدویت با هدف گفتمان‌سازی معارف مهدویت، در سطح مدارس علمیه خوزستان، طلاب پایه‌های ۶ به بالا و استادان و فضلای درس خارج برگزار می‌شود. این دوره شامل ۱۰ سرفصل آموزشی است و مدرسان آن از استادان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) هستند. ۳۶۰ نفر از طلاب برادر و خواهر در این دوره شرکت کرده‌اند و اولین جلسه آن از ۷ بهمن شروع می‌شود و تا پایان سال ادامه می‌یابد.

شایان‌ ذکر است؛ این دوره‌ آموزشی با همکاری بنیاد مهدی موعود(عج)، مدیریت حوزه علمیه برادران و خواهران و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان برگزار می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : گروه رسانه ای قلمنا خوزستان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.