stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 409758
  • 06 دی 1400 - 21:57
1
معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان تاکید کرد؛

اجرای طرح نماد در همدان نیازمند ورود دستگاه های مربوطه

اجرای طرح نماد در همدان نیازمند ورود دستگاه های مربوطه
همدان- قلمنا- معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان، اجرای طرح نماد در همدان را نیازمند ورود دستگاه های مربوطه عنوان کرد و گفت: همه دستگاه‌ها ملزم هستند از باب تکلیف و مسئولیت اجتماعی خود، وظایف قانونی خود را انجام دهند و باید به جد این مسائل را پیگیری کنند.
قلم | qalamna.ir :
قلم، عباس نجفی دوشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان با محوریت پیشگیری‌های رشد مدار دانش‌آموزان د ر قالب طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، عنوان کرد: برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رشد مدار برای نسلی اجرا می‌شود که قرار است آینده کشور را بسازند.

وی با تاکید بر اینکه طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، طرحی با ائتلاف ملی است و تنها یک دستگاه نمی‌تواند در این خصوص اقدام نمایند، مطرح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز بارها تأکید فرموده‌اند «بحث پیشگیری امری فراقوه‌ای است»، باید تمامی تکالیفی که در این طرح، قانون پیشگیری از جرم و قانون حمایت اطفال و نوجوانان بر دستگاه‌ها محول شده، با هماهنگی میان دستگاه‌ها به خوبی به سرانجام برسد.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در این راستا تاکید کرد: همه دستگاه‌ها ملزم هستند از باب تکلیف و مسئولیت اجتماعی خود، وظایف قانونی خود را انجام دهند و باید به جد این مسائل را پیگیری کنند.

نجفی با اشاره به اینکه در ماده ۴ قانون حمایت از کودکان و نوجوان به صراحت برای ۸ دستگاه قانون و تکلیف در خصوص حمایت از اطفال بزه دیده یا در معرض خطر مشخص شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به تکلیف آموزش و پرورش در این ماده قانونی، معلمان و مربیان دانش‌آموزان می‌توانند در صورت تشخیص وضعیت مخاطره‌آمیز برای طفل یا نوجوانان، آن را گزارش کنند تا برای دریافت مداخلات مورد نیاز به دستگاه‌های مسئول معرفی شوند.

وی در ادامه افزود: در راستای اجرای مسئولیت ذاتی دادگستری استان همدان در مقوله پیشگیری از وقوع جرم؛ دفتر حمایت از حقوق زنان و خانواده راه اندازی شده که بخشی از اقدامات این دفتر در راستای اجرای ماده ۴ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان است.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در پایان، با اشاره به متفاوت بودن فرایند رسیدگی به پرونده‌های اطفال و نوجوانان در مجموعه قضائی، عنوان کرد: از سنوات گذشته تمامی رسیدگی پرونده‌های مرتبط به اطفال و نوجوانان در دادگاه‌های تخصصی اطفال و با حضور مشاورین متخصص این حوزه انجام می‌شود و مشاور نیز علاوه بر ارائه نظر تخصصی به قضا، در صورتی که طفل نیاز به اقدامات حمایتی داشته باشد توسط دفتر حمایت از زنان و کودکان به دستگاه مسئول معرفی خواهد شد.

کد خبر ۵۳۸۵۴۱۱
هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.