stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 409845
  • 07 دی 1400 - 11:51
7
با حضور آیت الله شهرستانی و استقبال گسترده شیفتگان اهل بیت(ع)؛

پانزدهمین نمایشگاه سوگواره حدیث غربت در کوچه‌های بنی هاشم بازگشایی شد

پانزدهمین نمایشگاه سوگواره حدیث غربت در کوچه‌های بنی هاشم بازگشایی شد
پانزدهمین سوگواره حدیث غربت در کوچه‌های بنی هاشم با عنوان نمایشگاه فاطمی در میدان معلم روبروی آستان مقدس امامزاده شاه احمد قاسم(ع) با حضور آیت الله شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در قم و استقبال گسترده شیفتگان و عاشقان فاطمی بازگشایی شد.
قلم | qalamna.ir :

قلمنا قم، در ابتدای این آئین که با نواختن طبل و نقاره به سبک آستان مقدس رضوی و قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید همراه بود، شاهد قرائت زیارت آل یاسین نیز بودیم.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری به عنوان سخران مراسم با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در روایات متعدد مقام اهل بیت(ع) را برای مردم مشخص کردند، اظهار کرد: بیش از ۵۰ آیه در قرآن کریم و ۲ هزار حدیث در وصف مقام و جایگاه حضرت زهرا(س) آورده شده است.
وی با بیان اینکه از پیامبر(ص) روایات داریم که ملائکه، خدمه حضرت زهرا(س) هستند، مطرح کرد: امیرالمومنین(ع) پس از شهادت حضرت زهرا(س) چند روزی از منزل خارج نشدند تا اینکه عمار علت را از حضرت پرسیدند و ایشان در جواب فرمودند: ای عمار عزیزم را از دست دادم، عزیزی که مانند پیامبر(ص) تبسم می‌کرد و سخن می‌گفت.
این خطیب توانا افزود: امیرالمومنین(ع) خودشان آب از چاه کشیدند، خودشان بدن مبارک حضرت زهرا(س) را قسل دادند، خودشان بدن را کفن و دفن کردند و پس از این واقعه ایشان چندین سال شکسته‌تر شدند.
همچنین سید کاظم احمدزاده نیز که از مجریان برجسته صداوسیما محسوب می‌شود در این آئین نیز به عنوان مجری برنامه فعالیت داشت.
در پایان و پیش از بازگشایی درب سوگواره نیز دقایقی روضه حضرت زهرا(س) خوانده و عاشقان اهل بیت(ع) نیز به سینه کوبیدند.
لازم به ذکر است؛ پانزدهمین سوگواره حدیث غربت در کوچه‌های بنی هاشم از تاریخ ۶ الی ۱۶ دی‌ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ میزبان عاشقان اهل بیت(ع) خواهد بود؛ و همچنین درتاریخ ۱۶ دی‌ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به عنوان حسن ختام شاهد برپایی دسته عزاداری سادات و تشییع نمادین از محل برگزاری سوگواره به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) خواهیم بود.

هشتگ: , , , ,
  • خبرنگار زهرا رحمتی وند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.