stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 410032
  • 08 دی 1400 - 16:18
0
شهردار اراک اعلام کرد:

۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز ناوگان درون شهری اراک

۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز ناوگان درون شهری اراک
مرکزی_ قلمنا_ شهردار اراک گفت: شهر اراک برای رسیدن به وضع مطلوب در ناوگان اتوبوسرانی، نیاز به 200 دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر دارد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر علیرضا کریمی در بیست و دومین صحن علنی شورای اسلامی شهر، در خصوص مشکلات اتوبوسرانی شهر اراک افزود: اتوبوس های زیادی از سنوات گذشته خراب شده که باید تعمیر می شدند اما این امر انجام نشده و باعث ایجاد مشکلات زیادی در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شده است.

وی ادامه داد: همچنین یکی از مشکلات اساسی اتوبوسرانی واگذاری کامل اتوبوس ها به بخش خصوصی است و با وجود پرداخت ماهانه میلیون ها تومان سوبسید به پیمانکاران اتوبوسرانی، وضع اتوبوس ها و خدمات به شهروندان در این حوزه مطلوب نمی باشد.

شهردار اراک ابراز کرد: شهرداری اراک در نظر دارد تا با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی نسبت به خرید اتوبوس اقدام نماید، اما با توجه اینکه برای رسیدن به وضع مطلوب در ناوگان اتوبوسرانی نیاز به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر هستیم لذا می بایست در گام نخست با خرید اتوبوس با اعتبار در نظر گرفته شده توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک را آغاز نماییم و در سنوات بعد این موضوع را ادامه دهیم تا به وضع مطلوب برسیم.

کریمی با اشاره اینکه می بایست تصمیم درست و اساسی برای ساماندهی اتوبوس های فرسوده موجود، اتخاذ شود، بیان داشت:با برگزاری جلسات تخصصی کارشناسی و همراهی و هم افزایی شهرداری و شورای شهر می توانیم تصمیمات درستی برای این موضوع بگیریم.

شهردار اراک گفت: شهروندان چشم دوخته اند که ما چه می کنیم و ما به عنوان خادمین مردم در شهر باید به دور از شعار و بدون تلف کردن زمان برای شهر و شهروندانش کار کنیم.

وی اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری به دنبال آن هستیم که برنامه ها را محله محور و با محوریت توجه به مناطق کم برخودار شهری تدوین نماییم.همچنین به مناطق اعلام کردیم که بودجه سال آتی مناطق را به صورت محله محور اعلام و تعریف نمایند و سازمان و معاونت ها در این مسیر در خدمت مناطق باشند.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.