stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 416803
  • 07 بهمن 1400 - 21:30
1

تاکید استاندار بر افزایش بهره‌وری و تکمیل طرح‌های نیمه تمام شیلات خوزستان

تاکید استاندار بر افزایش بهره‌وری و تکمیل طرح‌های نیمه تمام شیلات خوزستان
خوزستان - دکتر صادق خلیلیان، استاندار خوزستان، در جلسه ستاد توسعه شیلات بر افزایش بهره‌وری وضع موجود و تکمیل طرح‌های نیمه تمام تاکید کرد و به تمامی دستگاه‌های اجرایی دستور داد سیاست‌گذاری‌های خود را در این راستا قرار دهند.
قلم | qalamna.ir :

دکتر خلیلیان در این جلسه اظهار داشت: در این جلسه تصمیم بر تسریع و به اتمام رساندن طرح‌های نیمه تمام موجود گرفته شد تا ظرف مدت کمتر از یک سال، میزان ۳۷ هزار تن به ظرفیت تولیدات شیلاتی در استان اضافه کنیم.

وی خوزستان را برخوردار از ظرفیت‌های متنوعی در حوزه شیلاتی دانست و گفت: در تولیدات شیلاتی و در ۲ زمینه صید و صیادی و پرورش ماهی در استان، ظرفیت خیلی خوبی وجود دارد.

استاندار خوزستان با بیان این که تولیدات شیلاتی خوزستان در حال حاضر در مجموع ۱۴۰ هزار تن است  توضیح داد: در این جلسه تصمیم بر تسریع و به اتمام رساندن طرح‌های نیمه تمام موجود گرفته شد تا ظرف مدت کمتر از یک سال، میزان ۳۷ هزار تن به ظرفیت تولیدات شیلاتی در استان اضافه کنیم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: باید بتوانیم از ظرفیت‌های مرتبط با پرورش ماهی در قفس در دریای بیکرانی که در اختیار ما قرار دارد استفاده کنیم. امکان پرورش ماهی در قفس در برخی از مناطق در حوضچه‌های آب‌ پشت سدبندها وجود دارد همچنین در خوزستان تالاب‌هایی وجود دارد که می‌توانیم از ظرفیت تولید شیلاتی آن‌ها بهره‌مند شویم.

خلیلیان بیان کرد: می‌توانیم تا ۳۰ درصد بهره‌وری تولید شیلات را در واحدهای موجود افزایش دهیم. این اقدامات می‌تواند ما را به حدود تولید یک سوم بیشتر از وضعیت تولید کنونی شیلات، در کمتر از مدت یک سال برساند البته این موضوعات، یک هدفگذاری کوتاه مدت است تا بتوانیم میزان تولید شیلات را از ۱۴۰ هزار تن به بالای ۲۰۰ هزار تن افزایش دهیم.

 
هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.